Kan stübben passa?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 029
S

Sweet

Funderar på att köpa en stübben dressyr (typ tristan, parzival, romanus, colombo) modell äldre som inridningssadel till min unghäst, vill ha en bra kvalitetssadel som inte kostar skjortan och det finns många äldre stübben på begagnatmarknaden. Då jag inte har så mycket erfarenhet av märket så undrar jag om en stübben kan tänkas passa den här ryggprofilen?

x1pqIiaf5L8mwv7CUDn6eXl3DdpWPGDPNoC81UDp3f3NFvdFKnTMp7IpFG9rntYZUH8UiY0VfML3ud2qP2la5m1FnEnev2SiyAs9P_LTJA3jJ7VNJh3cSDvFd0vPuBz92z28T4p409uA3JOFDBl4D2Zug

Sv: Kan stübben passa?

Men några här måste väl ändå ha en gammal stübben på hästen? Hur ser era hästar ut i ryggen??

alltså, jag har lite dålig koll.. Men, den ser liknande ut som min häst.. jag har en tristan

Skulle nog kunna tänka mig att en Stubben kan passa.De ligger bra på många hästar!

Ja, många säger ju att stübben passar många hästar men man vet ju aldrig, har inte riktigt kommit i kontakt med märket förr, såg en kanonfin begagnad parzival i en butik för ett tag sedan och blev nyfiken då den bara kostade 1500 kr. Den var både fin och bekväm trots sin ålder. Har alltid hört att gamla stübben är hårda och obekväma men det var denna verkligen inte, mjuk i sitsen och mjuka fina bossor.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 205
Senast: MiniLi
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här... 2
Svar
32
· Visningar
3 201
Senast: ameo
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
1 042
Senast: Kakis
·
R
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma... 13 14 15
Svar
283
· Visningar
16 216
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31