Kan ni hjälpa mej med hur man ska träna ett kallblod? =0)

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Amatören
  • Startdatum Startdatum
A

Amatören

Hejsan!

Jag är helt grön inom travet så jag skulle behöva alla råd jag kan få :)

Jag har en 5 årigt kallblod som vi har startat 3 gr nu sen vi köpte henne och jag har fått hjälp med träningen av en kompis,men tror hon blir less på alla frågor från mej! :confused: Så nu tänkte jag kolla om de finns någon här som har/träna ett kallblod och hur nii lägger upp motoions jobb,intervaller mm och lite hur ni gör innan å efter lopp!Många frågor *ler*
men man lär sej alltid nått nytt!
Vore väldigt tacksam :bow: för era svar! :banana:

Sv: Kan ni hjälpa mej med hur man ska träna ett kallblod? =0)

jo jag har läst den men denna häst är ju liksom start klar men skulle bara vilja veta hur ni lägger upp träningen vecka för vecka å så! :)
roligt att jämnföra med andra som sagt! :rofl:

Liknande trådar

S
Trav Jag har sysslat med ridning sedan ca 25 år. Utbildad hästskötare och hästmassör. Tävlar i hoppning, dressyr och körning i lätta klasser...
Svar
9
· Visningar
1 552
Senast: snowbell
·
Hästvård Nu har ja hittat en sak på min häst som inte riktigt är som de ska. Han har inte lika långa framben, man kan se att hans ena knä är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 755
Avel jag har ett nu 3 årigt korsnings sto arab/travare som jag vill betäcka. jag undrar om någon vet någon fin hingst som kanske skulle kunna...
2
Svar
29
· Visningar
3 002
Senast: Mabuse
·
S
Trav Hejsan Mina Kära Hästälskade vänner :) Ja, jag har som sagt lite frågor som jag skulle vilja ha svar på. Monté och bygdetrav 1* För...
Svar
12
· Visningar
1 354
Senast: nilema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025