HJÄLP med hingst

Sv: HJÄLP med hingst

Där jag står finns där en PAINT hingst! Trevlig. Tävlat LA dressyr och kanske 90 i hoppning (inte säker) Han är skmlskäck grov och bred över ryggen. Också fin bred panna. Han ger endast skäckar tror jag :) Står på rosenberg i skedala. Han hoppar även bra :D

kl

Business x verkar ofta lämna avkommor som är aningens mindre.
De flesta jag sett verkar vara 160-165cm ungefär.
Därför har jag valt bort honom till mina ston eftersom jag vill ha större.

jag har fått en helt annat erfarenhet at business bebisar har visserligen bara träffat 4 å alla dom är 170 =/. men de e ju en super häst. en dröm att rida =)

Jaså?
Jag tycker de har verkat små :(
Vet du var det var för mamma till dom du träffat? Fullblodsston, araber? angloston??

Nåja jag vågar nog inte chansa, men han är lite aktuell till mitt stora sto, där vågar jag chansa. Men hon är redan bokad till annan hingst i år.

Där jag står finns där en PAINT hingst! Trevlig. Tävlat LA dressyr och kanske 90 i hoppning (inte säker) Han är skmlskäck grov och bred över ryggen. Också fin bred panna. Han ger endast skäckar tror jag :) Står på rosenberg i skedala. Han hoppar även bra :D

Men painten är ju specialavlad för westernridning, varför korsa med en sån om man inte absolut vill rida western?:confused:

Exteriört låter paint-travare-arab inte som någon vidare rolig häst, måste jag säga.

jag har sett en ån korsning innan å dne va super fin.. men jag vill välst ha något ädlare med mer resning än en paint.

Lighten (painten) är en paint men är löshoppad 140 tror jag och tävlad LA dressyr med 50% eller nåt på 60%

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Avel Hej! Jag har en äldre SWB som gått med föl innan men inte tagit sig hos förra ägaren . Men med aktiv ridning och en bra ut kollad...
Svar
5
· Visningar
1 298
Senast: Freazer
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 579
Senast: sorbifolia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka