Kan nån kika på det här??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
B

**BORTTAGEN**

Skulle nån kunna förklara allt som står??
Jag förstår mig inte på allt det där.
Och sen ifall hon har bra stam eller hur det nu ligger till.

:confused: :confused: :confused:
Cherry Råby

Jag vet ingenting om travarstammar, men jag kan åtminstone förklara några siffror.

Första raden med siffror under föräldrarnas namn har med rekordtider att göra. Jag tror att det ena är vid voltstart och det andra med startbil, men är inte helt säker.

Raderna under däremot är jag säker på. Den första är insprungna pengar, den andra är antalet starter, antal första, andra och tredjeplaceringar.
Gunda Råby har alltså gjort 126 starter, med 15 segrar, 17 andra- och 18 tredjeplaceringar som resultat.

Den allra sista raden vet jag inte alls vad den betyder. :(

Kanske någon kan förklara färgerna också? Just den här hästen har bara markering med rött, men på andra har jag sett gult och grönt också. Jag TROR det har något med inavelsgrad att göra, men står färgerna för att man kommer över en viss %-sats eller står rött för "mest på den här hästen"?

Det är bara ett sätt att visa att samma hingstar förekommer flera gånger i stammen.
En häst och dennes stam bakåt har en färg, en annan häst en annan färg, så att det går att skilja dom åt :)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·
Övr. Katt Hoppas på tips från kloka Buke! 😊 Både jag och min pojkvän har katt. De har inte fått träffas än, och det jag funderar på efter att...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: fejt
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 693
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 999
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar