Kan någon förklara??

åke

Trådstartare
På ett enkelt sätt? Detta med olika forum. Det är ju gratis att va här på buke tex. Men hur får stackars Gunnar lön för allt jobb han gör? Har han detta som hobby eller som ett heltids jobb? Vad kräfs för att starta sådanna här saiter? Nu menar jag data mässigt då.Kan någon förklara detta för mig. Det gäller ju såklart även andra sidor inte bara Buke.

Sv: Kan någon förklara??

ojojoj... Få betalt för nåt sånt här är inte lätt, att sälja reklamplats är nästan enda möjligheten. Jag har lagt ner tusentals timmar på att bygga upp en stor site och jag har inte tjänat ett öre på det ännu. Däremot har jag fått massor av nya kunskaper =) Det började som en kul grej för att lära mig koda ordentligt men nu är det ganska stort.
Vad som krävs? Gott om tid! Jag utgick från en grundkod (http://forum.snitz.com) som jag sen har utvecklat och meckat med i flera år. Har ändrat på i stort sett allt även om det mesta inte syns på "framsidan" så att säga. Använder mig av UltraEdit när jag kodar, ungefär som notepad på anabola, väldigt enkelt men samtidigt väldigt kraftfullt när man lärt sig alla funktioner.
Nånstans att hosta sidan är ju också ett krav om du vill att nån mer än du skall kunna se det. Har du bredband och inte förväntar dig en massa trafik så kan du lika gärna ha det hemma på din egen dator, finns gratis webservers du kan ladda ner. Du behöver inte ha en separat dator som webserver men det är smidigast. Om du inte vill köra hemma så brukar man få typ 10Mb att lägga hemsida på när man skaffar internetabonnemang. Vill du använda dig av databaser, vilket du kommer vilja när du kommit in i det lite mer, så lär du få vända dig till nåt webhotell. I början körde vi med b-one, sämre webhotell fick man ju leta efter.. Flyttade allt till web10 och där var det ju en hel del bättre men ändå inte riktigt bra. Man får såklart vad man betalar för och de här två alternativen är väldigt billiga. Det slutade med att användarna donerade pengar till en server som numer står hos ett företag i deras datahall med backup och hela köret.

nä, pengar tjänar man inte, men man kanske brinner för det.
håller själv på att ta fram ett nytt forum, och jag gör det av 2 skäl, eget önskemål om funktioner och för att jag tycker det är vansinningt kul.

Jag är beredd att betala för att vara inne på bukefalos! jag tycker nästan att gunnar ska ta betalt! så mycket tid som han har lagt ner på buke och vad det har gjort för häst sverge är helt otroligt! Tack Gunnar!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Skola & Jobb Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 796
Senast: Enya
·
Skola & Jobb man vill bli när man blir stor? Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter? Jag ligger hemma...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: Snubbelfot
·
Relationer Min familj har under leva min levnadstid varit bästa vänner med en annan familj. Den andra familjens barn blev som mina syskon och vi...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka