Kan min...?

Linduzz

Trådstartare
Kan min pappa kräva att få träffa sitt barnbarn?

Allstå min dotter som är tre veckor gammal.

Vi har en lång tragisk historia bakom oss, vilket gör att jag inte vill veta av honom och har inte gjort det nu på 1½år..
 
Sv: Kan min...?

nej det är du som bestämer VEM som får träffa dig och barnet./hoppas att ni får rätsida på erat dilemma för ingen mår bra att hata någon.:)
 
Sv: Kan min...?

Det kan han inte.

Det finns en paragraf i föräldrabalken som säger att barn har rätt till kontakt med viktiga närstående personer, men för en bebis på tre veckor som aldrig träffat morfar räknas inte morfar som viktig person.
Den paragrafen kan användas t ex för barn som varit placerade i fosterhem och sen flyttat hem till biologiska föräldrar.
 
Sv: Kan min...?

Nej. Det är ungefär samma här, jag får inte träffa min brorsdotter för att hennes mamma är osams med min bror, dvs barnets pappa. Det sliter mitt hjärta itu... :cry:
 
Sv: Kan min...?

Då skulle jag skriva ett brev och förklara hur jag känner. En gång.

Träffar inte din bror flickan?
 
Sv: Kan min...?

Nej. Jag bor i porten bredvid henne och mamman men vågar inte prata med henne, dels vet hon inte vem jag är, dels skulle mamman bli galen.

Mamman och mormor bor dörr i dörr och styr hela våran gård, de är faktiskt inte alls roliga att ha att göra med på något sätt.

Förlåt ts för kapningen!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 217
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 378
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 315
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 187
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp