Kan min...?

Linduzz

Trådstartare
Kan min pappa kräva att få träffa sitt barnbarn?

Allstå min dotter som är tre veckor gammal.

Vi har en lång tragisk historia bakom oss, vilket gör att jag inte vill veta av honom och har inte gjort det nu på 1½år..

Sv: Kan min...?

nej det är du som bestämer VEM som får träffa dig och barnet./hoppas att ni får rätsida på erat dilemma för ingen mår bra att hata någon.:)

Det kan han inte.

Det finns en paragraf i föräldrabalken som säger att barn har rätt till kontakt med viktiga närstående personer, men för en bebis på tre veckor som aldrig träffat morfar räknas inte morfar som viktig person.
Den paragrafen kan användas t ex för barn som varit placerade i fosterhem och sen flyttat hem till biologiska föräldrar.

Nej. Det är ungefär samma här, jag får inte träffa min brorsdotter för att hennes mamma är osams med min bror, dvs barnets pappa. Det sliter mitt hjärta itu... :cry:

Då skulle jag skriva ett brev och förklara hur jag känner. En gång.

Träffar inte din bror flickan?

Nej. Jag bor i porten bredvid henne och mamman men vågar inte prata med henne, dels vet hon inte vem jag är, dels skulle mamman bli galen.

Mamman och mormor bor dörr i dörr och styr hela våran gård, de är faktiskt inte alls roliga att ha att göra med på något sätt.

Förlåt ts för kapningen!

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 917
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 449
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Valet i USA