Kan min pålle bli nått inom western ?

urkella

Trådstartare
Va tidigare tänkt att han skulle bli åt hopp lite dressyr, men då han är livrädd för hindrena och jag är ingen dressyrryttare utan vill hellre då att vi ska utbilda oss inom western. Vill inte sälja honom då han va väldigt osäker och nästan apatisk när jagfick honom, och nu litar han på en och har blivit väldigt glad och frammåt. Det som kanske kan vara ett problem är hans storlek, han är 180 hög. har isåfall inga höga tävlings tankar utan mer komma ut lite ibland för skojj skull.
Sen andra frågan vad för sadel skulle isåfall passa på honom ? han ligger i MW i bomvidd på vanliga sadlen, men kommer nog muskla upp sig rättså bra.
10902042.jpg

Ryggen:
http://archive3.pixbox.se/arkivet/synligt_17/10770000-10779999/640x480/10773229.jpg?0

Under ryttare för stunden:
http://archive3.pixbox.se/arkivet/synligt_18/09440000-09449999/640x480/9444326.jpg?0
http://archive5.pixbox.se/arkivet/synligt_18/09440000-09449999/640x480/9444462.jpg?0

Sv: Kan min pålle bli nått inom western ?

okii så han är inget hopplöst fall då :p Tränare tror jag inte det blir problem med, känner både en som rider & en som är tränare, men sadelprovare va snäppet värre, vet ingen i blekinge :/ sen har jag inga maga summor till en sadel utan den måste ligga runt 5000, finns det någon vettig sadel för den summan ?

Det finns ju många grenar att välja mellan inom westernridningen så trots att din häst är ganska hög så finns det även något som passar er.
Det finns bla. en eller rentav två tjejer som tävlar på Shire i tex. pleasure men även andra ridgrenar..och de håller ju ungefär samma höjd ;).
Så....det är bara att köra på :D

Angående sadel så visst finns det bra begagnade sadlar att hitta för runt 5000 kr. Jag har själv letat sadel länge..och har faktiskt funnit att priserna har gått ner lite grann så det blir nog inga problem.
Det bästa är ju att använda sig av en sadelutprovare alternativt om du har någon kunnig i din närhet som kan hjälpa dig.

Lycka till :)

De flesta hästar passar inom westernridningen, det finns en gren till alla :)

Det där med att han är livrädd för hindrerna är inget som egentligen borde hindra dig för att hoppa med honom. Träna, träna, träna. Börja med cavalettibommar, träna att leda honom runt hindrerna osv.

Men, jag tycker att du ska testa på western iallafall, eftersom jag nästan är helt säker på att du kommer bli fast :D Kontakta en bra tränare. ;) Lycka till!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har gröna fingrar så tillvida att jag kan få mina växter att växa -och det alldeles för mycket oftast. Krukorna och växterna blir bara...
Svar
1
· Visningar
1 417
Senast: Lejonelle
·
Utrustning Jag börjar nu ge upp detta med bomlöst. Min häst har så pass rejäl manke att det är ursvårt att hitta något vettigt. Dock har jag ett...
Svar
7
· Visningar
2 292
Senast: Zilla3
·
Hästvård Blir orolig när de faller pälstussar från flanken på båda sidor om min häst! Upplever de mest när hon har haft täcke på sig. Under...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: sthu
·
Western Rider en 22:årig halvblod/fullblodskorsning. Han är egentligen engelskriden, men hans sadel börjar ligga illa och eftersom han är så...
Svar
16
· Visningar
2 073
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix