Kan man vara anonym med swish?

purity_666

Trådstartare
Ja som rubriken lyder; kan man vara anonym? Är namnet som visas alltid det namn som är kopplat till bankkontot?
Skulle alltså bara vilja att inte för och efternamn syntes alla gånger. Det går ju att ha anonymt nummer, men det hjälper ju inte om namnet kommer genom bankkontot

Jag har superanonymt nummer om man kan kalla det så. Finns inte att hitta någonstans. Har även swish och mitt namn syns så det är kopplat till kontot, med tanke på att min man står på abonnemanget med annars borde ju hans namn stå.
Så det går troligen inte att vara anonym.

Nej, det går inte att vara helt anonym. Polisen gick tidigare i år ut och avrådde personer med t.ex skyddad identitet att använda Swish pga detta :(

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 104
Senast: MML
·
Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 854
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 313
Senast: Masqueradee
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat