Kan man vara anonym med swish?

purity_666

Trådstartare
Ja som rubriken lyder; kan man vara anonym? Är namnet som visas alltid det namn som är kopplat till bankkontot?
Skulle alltså bara vilja att inte för och efternamn syntes alla gånger. Det går ju att ha anonymt nummer, men det hjälper ju inte om namnet kommer genom bankkontot

Jag har superanonymt nummer om man kan kalla det så. Finns inte att hitta någonstans. Har även swish och mitt namn syns så det är kopplat till kontot, med tanke på att min man står på abonnemanget med annars borde ju hans namn stå.
Så det går troligen inte att vara anonym.

Nej, det går inte att vara helt anonym. Polisen gick tidigare i år ut och avrådde personer med t.ex skyddad identitet att använda Swish pga detta :(

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 183
Senast: gul_zebra
·
R
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 277
Senast: Raderad medlem 147980
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 909
Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar... 2
Svar
26
· Visningar
2 997
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna