Kan man tvätta shortchaps?

Sv: Kan man tvätta shortchaps?

beror väl kanske på vilket material det är. men jag tvättade mina o de var av canvastyg med en del skinn på. det gick utmärkt. smörjde på lite fett eller nåt på skinnet eftersom det blev lite hårt :angel: sen blev de alldeles som vanligt, fast lite renare :)

Jag kör mina mockashortchaps i maskin på 30 grader, har hittills fungerat alldeles utmärkt.

Ok.Jag har gröna Jacson.Funderar på om det går & tvätta dom med Cavalclean? :idea:

Gör inte det, jag har försökt och mina svarta chaps blev gråa och konstiga, Var också Jacson. Köp nya av Läder istället, så kan du putsa dom istället.

Hm..okej.Vill inte köpa nya,dom kostar ju en del & är inte gamla heller.Kan man verkligen inte tvätta dom med Cavalclean?
Nån annan som testat?

jag slängde in mina i duchen, duchade av det äckligaste (hade dammat av lerkokorna först :angel: ) och sen tvättade jag dem för hand med nåt cavalclean-liknande tvättmedel...de blev jättefiina!!:D

Jag har short chaps från jacson, i mocca o tyg, använder Windsor skinntvätt från h**ks, det blir jätte rena...
Ett litet tips bara, ta absolut inte för mycket medel...svämmade över hela tvättstugan med skum en gång... :angel:

sprallisen skrev:
Jag har short chaps från jacson, i mocca o tyg, använder Windsor skinntvätt från h**ks, det blir jätte rena...
Ett litet tips bara, ta absolut inte för mycket medel...svämmade över hela tvättstugan med skum en gång... :angel:

He he... :D Testar nog med Cavalclean då

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Jag har en klassisk, lång "mammakorv" (som de numera kallas). Dvs en lång dunjacka. Den är fylld med 90% ankdun och 10% anfjäder. Jag... 2 3
Svar
56
· Visningar
2 826
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 308
Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka