Kan man torka vom själv?

Blandrastik

Trådstartare
Har märkt att vom ger extra snärt åt inkallningen, klipper torkad vom i små bitar. Det blir ändå tämligen dyrt. Undrar då, du kan ju köpa vom som färskfoderkorv.

Nån som vet om man kan torka den? Den kanske är mer som färs?
Eller så kanske huset luktar död kossa i veckor efter ett sånt expriment.

Sv: Kan man torka vom själv?

Jag som kör VoH som hundmat till våran.
Dom gånger vi glömt ta fram på kvällen och måste värma i micron. Inte värt :yuck: Luktar satan och är i färsform ja.
Men det är ju VoH korvarna.

Om du menar ren vom på korv så ja - det luktar fan! Men det borde gå att skiva i ½-1cm tjocka skivor när den är halvtinad och sedan torka länge på låg värme.

Vom luktar verkligen apa när det upphettas! Så jag hade inte gjort det. Men det finns ju andra inälvor som går bra att torka, som lever, kycklingmage och hjärta

Ingen som har tinat/värmt vom i mikron gör om det igen. Flera har redan skrivit det, men det är värt att säga det igen: Det luktar satan.

Vom luktar verkligen apa när det upphettas! Så jag hade inte gjort det. Men det finns ju andra inälvor som går bra att torka, som lever, kycklingmage och hjärta

Sant, får ta en tur till affären. Det var bara att jag hade gott om vom hemma. Tur Buke finns, annars hade huset luktat död kossa. :D

Torka inte - inte inomhus om du vill bo kvar;)

Jag ger ofta vom och förr om åren köpte jag ibland helt nymald färsk vom från en kennel. Transporterade i hinkar med lock och trots det så luktade bilen gammal sur ladugård i 1-2 veckor efter varje färd:D

Att torka inomhus kan nog lukta en del ja och frågan är hur mycket lukten stannar kvar i hemmet en bra tid framöver:p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 670
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka