S
soffies
kan man skaffa en valp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hehe ne men asså jag skrev mitt problem förut idag men ingen svarade.. men nue svarade du!haha när man skrev ingeting..:P Vore skoj att höra nån annans åsikt om man kan skaffa en valp!
Jooh men när man funderar känns det som en evighet! Och det är jue många som är inne men inte svarar! Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Känns som att man inte kan ha en valp, fast folk tror att jag kan en valp! Vi kommer vara hemma med valpen första tiden i några veckor. Men sen då vi jobbar 7:00-13:30. Hans syster kan men om hon skulle få jobb, hur gör man då? Jag har haft en hund förut men då gick mamma ut me hunden på lunchen och sen kom jag hem runt 16:00.
Och det här med tiden 7:00-13:30 är bara varannan vecka som vi jobbar. För de andra veckorna kommer funka utan problem!
Joo vi höll på att skaffa en äldre hemlös hund som jag vart fösjust i men den va redan bokad. Och sen va det en annan äldre hund jag skulle få men hundens ägare ändrade sig och ville behålla den. Men de som har denna valp som jag är första tjing på har den kvar för att jag ska få titta på den. Jag har haft en valp förut som vi va hemma med i 4 veckor, sen så fick den klara sig till lunchen och sen kom jag hem 16:00, och det gick hur fint som helst. Men den hund försvann pågrund av en hästjävel som orsakades dens död. Och nu efter ett halvår så vill jag gärna uppfylla min tomhet.
Neeej mamma kom jue hem på lunchen! Det är många som gör så nu i dagsläget. Och ni som tror att hundarna inte mår bra av det så är ni konstiga. Vi är ju också flockdjur men vi klarar oss själva och kan tycka om att vara själva ibland.
Jag tror att det är från hund till hund, om man lär hunden att vara ensam så tror jag inte att det är några problem. Fast hundar ska inte vara ensam längre än 8 timmar.
Neeej mamma kom jue hem på lunchen! Det är många som gör så nu i dagsläget. Och ni som tror att hundarna inte mår bra av det så är ni konstiga. Vi är ju också flockdjur men vi klarar oss själva och kan tycka om att vara själva ibland.
Jag tror att det är från hund till hund, om man lär hunden att vara ensam så tror jag inte att det är några problem. Fast hundar ska inte vara ensam längre än 8 timmar.
Jag är 22 år nu, men då va jag 15 och jag va med hunden ofta, för mitt stora intresse va just hundar. Hade tjatat om att få en sen jag va 6 år sen fick jag äntligen det för jag hade en svår tid. Så min hund gjorde mycket. Och hon va inte ensam i 8h på raken, som sagt mamma kom hem på lunchen och va med hunden i en halvtimma sen så kom jag hem. Nu är det så att jag tror att det är från hund till hund om hur länge den kan klara sig. Man säger att inte mer än 6 timmar om dagen ska den vara sj. Men bara för att ni kanske jobbar hemma och så kanske inte vi andra kan. man märker om en hund är lycklig eller olycklig.
Jag är 22 år nu, men då va jag 15 och jag va med hunden ofta, för mitt stora intresse va just hundar. Hade tjatat om att få en sen jag va 6 år sen fick jag äntligen det för jag hade en svår tid. Så min hund gjorde mycket. Och hon va inte ensam i 8h på raken, som sagt mamma kom hem på lunchen och va med hunden i en halvtimma sen så kom jag hem. Nu är det så att jag tror att det är från hund till hund om hur länge den kan klara sig. Man säger att inte mer än 6 timmar om dagen ska den vara sj. Men bara för att ni kanske jobbar hemma och så kanske inte vi andra kan. man märker om en hund är lycklig eller olycklig.
vi gjorde inte så på en gång vi fick hem valpen! det vet jag väl sj att man inte ska göra. Man märker om hunden är säker och så. Våran hund vi hade kände sig trygg och inga problem. Jag va hemma med valpen 4 veckor innan jag började skolan.