Kan man skaffa en valp?

Sv: Kan man skaffa en valp?

Att hunden gett upp och accepterat situationen innebär inte att situationen är bra liksom..

Mina hundar skulle efter ett tag av ren frustration tugga i sig hela ditt boende av att vara instängda i 6-7 timmar dagligen, eftersom de är vana att få jobba med både kropp och knopp flera timmar om dagen.

Och då är det inga problemhundar eller stressade hundra jag har. De är coola som attan allihopa och är helt lugna och trygga inom som utomhus och i alla de mest skiftande miljöer.

Sv: Kan man skaffa en valp?

Vi människor är så vana nuförtiden att få det vi vill ha, att vi väljer att inte "se" baksidorna, att inte "se" att hunden inte alls har ett gott liv. Vi vill ha hund till varje pris. Man måste, om man ska kalla sig Hundvän, ha mod och insikt nog att avstå, när man inte kan erbjuda det hunden har rätt till.
Kan TS inte själv bli den, som går ut med någon annans hund som sitter ensam och isolerad??

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: Myrten
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 587
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka