AgentCarter
Trådstartare
Vet någon detta? Eller har källor åt något håll på det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan inte hitta något bra på Google men sitter på telefonen då blir det svårare.Vet någon detta? Eller har källor åt något håll på det?
Har funderat en stund nu och jag förstår inte hur du menar?Vet någon detta? Eller har källor åt något håll på det?
Enligt en väldigt opålitlig källa på internet (men jag har läst det någonstans innan) så kan man se genom näsan, men vår hjärna ignorera detta då vi inte behöver det.Har funderat en stund nu och jag förstår inte hur du menar?
Ja det stämmer... Jag har dock läst det innan.Ursäkta, men jag känner bara. Va? Hur tusan skulle det gå till?
Edit: Alltså, länken menar väl att man alltid har sin näsa i synfältet men att hjärnan sorterar bort det synintrycket eftersom det så att säga "är oviktigt".
http://www.omgfacts.com/health/7426/You-can-always-see-your-nose-but-your-brain-ignores-it
Kan inte ens försöka räkna detta som seriöst
Det är det jag är säker på att jag inte har gjort vilket är det störiga i det hela.Du har inte blandat ihop det med att vi ser vår näsa hela tiden men hjärnan väljer att filtrera bort detta?!
Som sagt såg jag sen att den blev fel.Det står inte att man kan se genom näsan, utan att man kan se näsan.
Och visst kan man se sin näsa. Jag kan se mina kindben också. Men jag kan bara se genom mina ögon.
Varför inte?Alltså, nej, nej, nej. Det är inte logiskt någonstans. Solklar myt i så fall.
Vilken utav dom?Alltså, nej, nej, nej. Det är inte logiskt någonstans. Solklar myt i så fall.
Att man kan se genom näsan, vilket är det jag är nyfiken på om man kan. Mest för att min sambo säger att han gör det ibland.Vilken utav dom?
Att man kan se genom näsan var ju en felskrivning men att man hela tiden ser näsan utan att tänka på det är ingen myt.
Om du blundar med ena ögat så ser du näsan tydligt.
hahahahahahahahaAtt man kan se genom näsan, vilket är det jag är nyfiken på om man kan. Mest för att min sambo säger att han gör det ibland.
Att man kan se genom näsan, vilket är det jag är nyfiken på om man kan. Mest för att min sambo säger att han gör det ibland.
Nej det är en stor fråga. Dock om hjärnan sorterart bort detta i tusentals år så varför börja nu?Hur kommer det sig då att människor som blivit blinda pga ögonskador inte går omkring och kikar genom näsan då istället?
Vilken utav dom?
Att man kan se genom näsan var ju en felskrivning men att man hela tiden ser näsan utan att tänka på det är ingen myt.
Om du blundar med ena ögat så ser du näsan tydligt.
Ja det stämmer... Jag har dock läst det innan.
Hur det skulle gå till är väl att vi skulle ha fotoreceptorer i näsan men signalerna antingen inte går fram ordentligt eller att hjärnan anser informationen som ej nödvändig och sorterar bort den
Du menar som någon form av röntgensynAtt man kan se genom näsan, vilket är det jag är nyfiken på om man kan. Mest för att min sambo säger att han gör det ibland.