Kan man såga av ikeas hyllplan.

FadeAway

Trådstartare
Fick fyra hyllplan till vårt köks skafferi som är 80-brett. Tyvärr är det bredare än ikeas standard. Går det att korta av dem och använda dem ändå? Eller fungerar det inte alls? :crazy:

Sv: Kan man såga av ikeas hyllplan.

Eftersom jag är höggravid så tänker vi fördela det så att sambon får såga könsstereotypiskt och bra. :angel:

Antar att ni redan provat att såga nu men jag vill nog säga att det beror lite på vad hyllplanen är gjorda av. Vissa hyllplan som i grunden bara är spånskiva med laminat på blir ju inte så jättevackra (laminaten spricker, det blir flisor m.m) när man sågar i dem, men går gör det ju :) Går ju att bättra på med lite färg annars, hyllplanen syns ju inte så mycket i ett skafferi ändå.

Det är ju sådanna med laminat och spåskiva. Vi tänkte att vi får testa och se hurvida det går. ;)

Ni kan ju sätta tejp längs med linjen ni ska såga. Då förhindrar ni att det spricker mer än nödvändigt!

tejpa över snittet och använd ett fintandat blad (om sticksåg) och slå av pendeln så minimerar ni flisorna.

Liknande trådar

Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
631
Senast: Mia_R
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 241
Senast: Palermo
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 921
Senast: Derivata
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar