Kan man lyckas bra fast att man inte har haft en karriär i ponnyhoppning

L

LisaSvensson

Hej!

Jag har haft 3 ponnyn som jag träna medelsvår på men jag tävlade aldrig, men du har jag bestämt mig för att börja tävla med min hopphäst (stor häst) kan jag lyckas bra inom hoppning iaf???

Tacksam för svar

Sv: Kan man lyckas bra fast att man inte har haft en karriär i ponnyhoppning

Ja varför skulle du inte kunna göra de?

Det är väl självklart att man kan lyckas utan att ha tävlat ponny först :D:D

Någon som rider bra men som aldrig tävlat ponny är Cian O'Connor som rider för Irland. Han började inte rida förrens han var 14 år dessutom.
Han är inte speciellt gammal nu heller, men han blev duktig i alla fall.

Ja gud ja.

Man kan inte bara mäta begåvning i meriter :p. Då skulle ju massvis av ponnybarn/juniorryttare som alltid fått allt gratis vara jätteduktiga, och det kan man ju inte alltid påstå att dom är... :angel:

Så fortsätt satsa du!

Någon som rider bra men som aldrig tävlat ponny är Cian O'Connor som rider för Irland. Han började inte rida förrens han var 14 år dessutom.
Han är inte speciellt gammal nu heller, men han blev duktig i alla fall.

oo det var intressant att höra :)

jag känner nästan likadant, tävlade ponny men aldrig högre klasser.

men en som var med i VM förra året hade tävlat 110cm 4 år innan, så det är INTE omöjligt!:D

Hej!

Jag har haft 3 ponnyn som jag träna medelsvår på men jag tävlade aldrig, men du har jag bestämt mig för att börja tävla med min hopphäst (stor häst) kan jag lyckas bra inom hoppning iaf???

Tacksam för svar

Jag har aldrig tävlat ponny, gick direkt på storhäst, och kan inte säga att jag misslyckats iaf (definitionen på att "lyckas" skiljer kanske mellan olika människor, men jag har ridit tom nat. 130 på hästar jag själv ridit in och utbildat, så jag är nöjd)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 067
Senast: Sesca
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 211

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka