Kan man köpa lösa gallerdörrar ????

Mynta2

Trådstartare
Anledningen är denna, jag har använt min katttransportbur till mina kaniner som en kul grej dom kan springa in i. Har fixat en slags rasthage härhemma och tänkte då att: kaniner vill ju ha ett bo att ligga i, så jag tog min kattbur och tog bort gallerdörren....men nu kan jag INTE hitta dörren...hur mycket jag än letat. Jäkla snöpligt eftersom det är en fin transportbur. Går det köpa bara en gallerdörr, eller är det hela transportburen som gäller ? :confused: Jag har ingen aning om vad det är för märke, har heller inte köpt den här i GBG...den har några år på nacken oxå...

Sv: Kan man köpa lösa gallerdörrar ????

Gulliver går att köpa lösa dörrar till, Atlas också kanske. På Atlas står det Atlas på taket tror jag.
Gulliver, kan ha 2 små luckor på taket också istället för den stora.
110b2.jpg

Atlas, kan ha stor gallerlucka på taket också
atlass.jpg

Tack för svaret...jag har nu lyst med lampa inne i buren och hittade långt inne, instansad i platsen ett namn....Det stod Repetto E Fontanella...Slog på Google och vipps hamnade jag på en sida....Hittade transportburar där, men vette tusan om min finns med. Hittade siffrorna 2700 i min bur...måste antar jag betyda tillverkningsserie eller ?? Ok...kolla in länken om du känner igen burarna. Denna länk var mest lik min bur samt att denna serie började på 200...

http://www.repettofontanella.com/default.php?t=ecomm&eid=RF2000&vimgd=RF2000.jpg&el1=3&el2=9

Ja, du. Men är inte den där ganska billig? Dörrarna är inte superbilliga dom heller om dom finns.

Vadå billig ? Vad har det med saken att göra ? Har ju fortfarande ingen gallerdörr. Menar du att jag skrev det är en väldigt fin bur eller ;-))...väldigt fin för MIG menar jag..ha ha ! Fin är inte alltid dyr :-)) Fin är utseendet....Vad menar du mer i ditt inlägg...först skriver du buren är billig, sedan i nästa mening att dörrarna är dyra !!!! *fattar inte riktigt*

Tror du inte att hon menar att det inte är nån idé att kosta på en billig bur en dyr dörr? Typ.

Tja, jag menar förstås att en dörr kostar kanske 75% av vad buren kostar. Är det verkligen värt det? En ny bur kostar ca 200:- beroende på storlek (gäller dom mindre) och jag har för mig att en ny dörr till min Gulliver kostade ungefär hälften av vad buren kostade.
Eftersom din bur inte hör till dom mest säljande i Sverige (det är Gulliver och Atlas som är störst och därför har flest tillbehör) så tror jag inte att det finns i vilket fall. Ska du ändå komma billigare undan än en ny bur får du väl köpa en begagnad, desinficiera dörren och sätta den på din istället.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 631
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Bichon havanais