Silverkatten
Trådstartare
Sv: Kan man ha barn och två hästar i träning samtidigt?
Med tanke på vilken tid det tar, och det kanske inte är helt skäligt att vara borta 4 timmar varje dag? Bor man nära kan man dela upp tiden, rida en häst, komma hem och äta middag, natta barn och gå tillbaka och rida en häst till.
Som sagt, jag utvärderar bara alternativ här, och vill gärna höra erfarenheter från de som har haft det såhär
Varför är det enda chansen?
Är helinackordering inget alternativ? Bara för att hästarna står inhysta någonstans behöver man ju inte bo långt bort?
Min bästa kompis har tummen mitt i handen och hennes karl likaså, hon har sina hästar helinackorderade på en anläggning ca 15min från stan.
Väldigt praktiskt att de slipper göra annat än att borsta och rida hästarna då
De trivs väldigt bra i stallet och har för en tid sen köpt ett hus granne med anläggningen.
Så nu har de fått det bästa av två världar, de slipper arbetet men har nära till stallet.
Med tanke på vilken tid det tar, och det kanske inte är helt skäligt att vara borta 4 timmar varje dag? Bor man nära kan man dela upp tiden, rida en häst, komma hem och äta middag, natta barn och gå tillbaka och rida en häst till.
Som sagt, jag utvärderar bara alternativ här, och vill gärna höra erfarenheter från de som har haft det såhär