Kan jag...

fjordtokan

Trådstartare
.. stamboksföra ett sto om inte mamman är stamboksförd?

Har ett litet nsv sto som jag gärna skulle vilja ha möjlighet att avla på. Mamman är ej stamboksförd pga att hon är bakskygg. Alla andra papper är i sin ordning.

Tackar för hjälpen :bow:

Sv: Kan jag...

.. stamboksföra ett sto om inte mamman är stamboksförd?

Har ett litet nsv sto som jag gärna skulle vilja ha möjlighet att avla på. Mamman är ej stamboksförd pga att hon är bakskygg. Alla andra papper är i sin ordning.

Tackar för hjälpen :bow:
Klart att du kan kan STBF ditt sto även om mamman inte är det,,har bara ditt sto alla papper och full stam så är det inga problem,,är ditt sto inkörd så är det inga problem...Mvh inbiten NSV....

Sv: Kan jag...

Nu blir jag glad :) Trodde inte det skulle vara något problem när jag köpte henne men sen har jag hört både det ena och det andra ang STBF så man vet ju inte. Är ju avelsintresserad så det är ju ganska viktigt för mig.

Inkörd är hon inte än men ska bli det i år :)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Freazer
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31