Kan jag vara med barn?

A

anonym12345

Jag hade oskyddat sex 2-3 dagar innan min sista mens (1 maj). Därefter köpte jag ett ägglossningstest för att ha koll på nästa ägglossning. Har nu använt 5 av 7 stickor med intervallen varannan dag från den 7-8 maj dvs 8 dagar efter mensens första dag. Det har inte funnits någon tillstymmelse till streck på dessa stickor, ingen olik den andra.
Min menscykel har en intervall på ca 30 dagar +- 2 dagar. Sist var den bara runt 3 veckor. Det stod på ägglossningstesten att man skulle utgå rånd en kortaste menscykeln man haft, därför testade jag redan en vecka efter mensens första dag.
Men nu börjar jag bli kunfunderad, ska jag ínte ha ägglossning den här månaden :confused: :crazy: .
Jag har inga direkta symtom på graviditet.
 
Sv: Kan jag vara med barn?

Man har inte ägglossning alla gånger, och ett ägglossningstest reagerar positivt om man är gravid.
 
Sv: Kan jag vara med barn?

Är du helt säker?
Idag och inatt har jag ont i magen precis ovanför "pullan" (varför finns det inga vettiga ord för kvinnans kön?) och mår illa.
 
Sv: Kan jag vara med barn?

Som jag förstått och läst på familje forum så reagerar deras ägglossningstest även på hCG-hormon. Har tyvärr inget ägglossningstest hemma så jag kan kolla om det stämmer ;)

Jag testade ägglossningsstickor, gav upp, gav sen upp alla skengraviditeter och vips :D Så tog de.
 
Sv: Kan jag vara med barn?

Är du helt säker?
Idag och inatt har jag ont i magen precis ovanför "pullan" (varför finns det inga vettiga ord för kvinnans kön?) och mår illa.

Du kan mkt väl vara gravid och om jag vore som du skulle jag göra ett riktigt graviditetstest hos en läkare. Ang smärtan så kan det vara något din fantasi har skapat i och med att du är så orolig, det behöver inte betyda ngt.

Lycka till
 
Sv: Kan jag vara med barn?

Inte speciellt troligt att du är gravid - oskyddat sex 2-3 dagar INNAN din senaste mens samt att du ännu ej haft ägglossning. Högst otroligt att du skulle vara gravid, gravid har man möjlighet att bli kring ägglossning (vilket vanligen sker ca 14 dar INNAN nästa mens). Har du sex efter ägglossningen har skett hinner alla spermier dö innan nästa. De som idkar "säkra" perioder som preventinmedel försöker hålla koll på ägglossningen för att undvika samlag innan ägglossning och få till det efteråt. Ett ägg lever i ca 24 timmar och spermierna i 2-3 dagar.

Javan

Glömde, det är inte helt ovanligt att man inte har ägglossning alla månader heller. Det är tydligen vanligt med ca 10 av 12 om jag förstått rätt.
 
Senast ändrad:
Sv: Kan jag vara med barn?

Tror inte jag är med barn. Den onda magen och illamåendet har slutat med maginfluensa.
Men är fortfarande misstänksam mot den konstiga mensen som kom 1 vecka tidigare än beräknat.

Ett test är väl alldeles för tidigt att göra? Borde jag inte vänta 14 dagar ungefär?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 751
Senast: __sofia__
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 492
Senast: Mia_R
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 749
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp