Kan jag vara gravid?

A

AnonymaJag

Skriver med anonymt nick, då jag tycker det här är lite personligt :cool:

I början av februari hade jag skyddat sex (kondom) med min f.d. pojkvän. (Jag har inte haft sex igen sedan dess.) Jag fick dock för mig att något hände med kondomen. Efter det fick jag mens två gånger och trodde att jag kunde vara lugn, men strax efter det började jag må illa och fick ont i magen. Jag köpte ett grav-test som visade negativt. Min tredje mens var försenad, och jag gjorde ett grav-test till, även det visade negativt. Mensen kom, men jag gick ändå till skolläkaren som kände lite på magen och sedan skrev ut tabletter mot magkatarr (jag har dock inte hämtat ut tabletterna, av olika anledningar...). Efter det har jag grav-testat mig två gånger till - båda var negativa. Illamåendet går i vågor, antagligen eftersom jag fortsätter oroa mig... :crazy: Jag har inga andra symptom på graviditet, förutom att magen har varit svullen till och från, men det har alltid gått ner igen.

Så till frågan: kan jag vara säker på att jag inte är gravid? Och skulle läkaren ha känt på magen/livmodern om jag var gravid?

Oj, blev lite långt :o Hoppas någon orkar läsa! Tacksam för svar!
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Jag tror du kan vara lugn då du gjort ett flertal test som visar samma sak! Illamåendet kan ha med magkatarren att göra, har flera bekanta som knappt kan går ur sängen på morgnar pga illlamående och de är inte gravida!
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Har du gjort så många negativa gravtest är det säkerligen magkatarren du känner av. När jag fick magkatarr trodde jag nästan att jag var gravid, hade precis samma symptom som med sonen. Illamående är jättevanligt vid magkatarr, liksom halsbränna och att magen blir svullen och öm.
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Graviditet kan du glömma rakt av. Du har magkatarr och då kan mensen bli oregelbunden. Jag har magkatarr och min mens kan hoppa över när jag får "känning" av katarren.
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Alla:

Tack för era svar :love: Jag ska försöka oroa mig mindre, antagligen hjälper det mot magkatarren också... :)

Jag skulle börja med att ta medicinen mot magkatarr!

Ja, jag ska förhoppningsvis kunna göra det snart, men mina föräldrar tycker inte om att jag äter "onödiga" mediciner :crazy:
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Ja, jag ska förhoppningsvis kunna göra det snart, men mina föräldrar tycker inte om att jag äter "onödiga" mediciner :crazy:

Dina föräldrar :crazy: Ska de säga samma saker den dagen du är gravid, ska föda och uppfostra ditt barn?

Är du orolig så kommer ju inte direkt katarren att läka lättare heller.
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Dina föräldrar :crazy:

Jag vet :crazy: Jag har receptet på medicinen själv (får man hämta ut medicin trots att man inte är 18?), men jag vill helst inte gå bakom ryggen på mina föräldrar.
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Jag vet :crazy: Jag har receptet på medicinen själv (får man hämta ut medicin trots att man inte är 18?), men jag vill helst inte gå bakom ryggen på mina föräldrar.

Ja varför skulle du inte få det? Det är väl inte att gå bakom ryggen? Snarare att ta ett steg att bli vuxen (dvs ta eget ansvar)
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Hon kanske syftade på att hon tar medicin som hennes föräldrar inte vill att hon ska?

(Dock kan jag absolut inte tycka det är något fel i att ta medicin när man behöver det.)
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Jag vet :crazy: Jag har receptet på medicinen själv (får man hämta ut medicin trots att man inte är 18?), men jag vill helst inte gå bakom ryggen på mina föräldrar.

Du får lov att hämta ut medicinen fastän du inte är 18. Jag vet med säkerhet att jag hämtade ut både p-piller och antibiotika alldeles själv när jag var 17 (även om det i ärlighetens namn är rätt länge sedan nu....).

Sedan kan jag tycka att om du är gammal nog att ha sex (15? 16? 17?), så är du gammal nog att hämta en medicin själv, utan att dina föräldrar behöver bli informerade! Visserligen har dina föräldrar formellt rätt att bestämma över dig tills du fyller 18, men att hämta ut medicin själv, som en läkare skrivit ut, det är inte att gå bakom ryggen på dem, det är att bli vuxen!
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Du får lov att hämta ut medicinen fastän du inte är 18. Jag vet med säkerhet att jag hämtade ut både p-piller och antibiotika alldeles själv när jag var 17 (även om det i ärlighetens namn är rätt länge sedan nu....).

Sedan kan jag tycka att om du är gammal nog att ha sex (15? 16? 17?), så är du gammal nog att hämta en medicin själv, utan att dina föräldrar behöver bli informerade! Visserligen har dina föräldrar formellt rätt att bestämma över dig tills du fyller 18, men att hämta ut medicin själv, som en läkare skrivit ut, det är inte att gå bakom ryggen på dem, det är att bli vuxen!

Jag är 17. Mina föräldrar ska prata med en vän som är f.d sjuksköterska och sedan ska de bestämma sig :crazy: Men jag är ganska säker på att jag kommer hämta ut medicinen utan deras tillåtelse. Det känns inte helt bra, men jag vet ju själv att medicinen inte är "onödig".

Anledningen till att jag undrade om man fick hämta ut medicin själv, är att medicinen är receptbelagd och jag hade faktiskt ingen aning om man fick hämta den som minderårig eller ej.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kan jag vara gravid?

Receptet är ju på ditt namn, inte dina föräldrars ;)

Jag tror det är dags att börja klippa av navelsträngen snart av den uppfattningen jag fått av den här tråden :eek:

De ska bestämma om du är sjuk, vilken medicin du ska ha. Säkert en hel del andra saker, herregud du är snart 18 år :eek:
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Jag är 17. Mina föräldrar ska prata med en vän som är f.d sjuksköterska och sedan ska de bestämma sig :crazy:

Om de bestämmer sig för att du inte får ta medicinen, hoppas jag verkligen att de har någon annan åtgärd, t ex åka till vårdcentralen med dig.

Om de bara säger nej till medicinen och sedan inte gör något åt ditt illamående - då är de inte värda din respekt.
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Tänkte precis starta en egen tråd om detta, magkatarr och illamående altså, inte föräldrar..
Har haft magkatarr av och till i fyra år och nu har den avancerat till ett nytt stadium :crazy:. Är illamående i princip hela tiden, värst är det precis efter att jag har ätit. När jag har varit ute och sprungit de senaste veckorna så har jag bara kommit ett par kilometer innan jag måste stanna för att jag mår så illa att jag nästan spyr, och så himla dålig kondis har jag inte ;) Gjorde precis ett gravtest och det var ju negativt så det måste vara magkatarren väl?
Nån som vet någon bra receptfri medicin, eller nåt annat man kan göra för att bli av med skiten?
Förlåt om jag snodde tråden men det kändes så onödigt att starta en ny när jag hittade denna..
/Peppis
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev tråden och jag har slappnat av lite = jag mår inte illa lika mycket! :) Jag har varit på UM och gjort ett test där också... Men trots allt som talar emot en graviditet kan jag inte riktigt släppa det. :crazy:

- Fem negativa tester (Två med morgonurin, ett gjort på UM och dessutom är alla gjorda från 10 veckor efter att jag hade sex sista gången.)
- Mens tre gånger
- Skyddat sex (jag vet ju egentligen inte om något hände med kondomen)

Ja, det är mycket som talar mot - ändå inbillar jag mig att minsta magrörelse är ett barn som rör sig, trots att jag egentligen brukar ha så här mycket magrörelser... :crazy: Så, jag skulle vara väldigt tacksam om någon har tips på hur man kan "komma över" det här? :bow:

-Förtydligat: Hur får man bort tankarna ur bakhuvudet?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kan jag vara gravid?

Jag äter Rennie mot illamåendet och det hjälper ibland. I alla fall till att börja med och när illamåendet inte är som värst. Nu har jag fått Losec utskrivet och ska snart hämta ut dem, så förhoppningsvis ska de hjälpa! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 688
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 751
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 263
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 141
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp