Kan islandshästar bocka?

Sv: Kan islandshästar bocka?

Allvarligt.. jag pratade med en EQT härom dagen som sa att hon tycker att isisar är svarta (nervösa, känsliga) eller vita (coola, lugna).
Jag är böjd att hålla med, har sällan mött någon mittemellan

Hm, min rör sig mellan polerna här. Han är fantastiskt snäll och känslig för kommunikation - utom möjligen när det finns mat eller godis i närheten. Men han blir snabbt rädd och ängslig, samtidigt som han i andra situationer är lugnare och coolare än isiskompisen som ytligt sett verkar mycket cool. Men måste jag välja så är han mer åt det nervösa känsliga hållet, visst.

Angående trådens fråga så har min aldrig bockat med mig på ryggen, men däremot i hagen. Liksom kompisen, som är fruktansvärt smidig i de högre skolorna, men som jag inte har sett bocka med ryttare.

Jag ber om ursäkt för mitt tråkiga svar, jag menar naturligtvis att min häst aldrig någonsin bockar, han rör sig alltid värdigt och i fullständigt avspänd men samlad form!

Senast ändrad:

20604707.jpg

20604709.jpg

Hahah varför får denna tråden mig att tänka på Skuggi Och Fanny(hette hon va?) ;):p

Min kille (Numera såld) kunde minsann bocka - Under en av våra första ridturer travade vi fint på en grusväg när han fick för sig att han ville vika in på en skogsstig. När jag styrde tillbaka honom ut på grusvägen började han bocka och tillslut kunde jag inte hålla mig kvar utan åkte av och hästskrället drog rätt in i skogen.

//Linda

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka