Kan islandshästar bocka?

Sv: Kan islandshästar bocka?

:bow:

Dom kan inte hoppa över hinder, galoppera eller stå uppstallade inomhus heller...
Dom kan bara äta gräs som är beströdd med aska direkt från vulkanen på Island, de lyssnar bara om man talar isländska med dom och om man inte har en stickad islandströja på sig så lägger dom sig ner.....

:D

Äntligen en bruksanvisning! Nu förstår jag varför inget fungerat hittils....:idea:e

Fast seriöst, jag var och provred en islandshäst hos en tjej som för övrigt hade stora hästar och när jag försökte samla den lille för tölt så sa hon; -"Så där rider man inte islandshäst, det är dressyr" och fortsatte med; -"Höj handen och sparka på så töltar han".......

27783818.jpg

27822370.jpg

27822382.jpg

20812599.jpg

20896981.jpg

20896999.jpg

20896894.jpg

jag kan fortsätta...;)

:bow:

Dom kan inte hoppa över hinder, galoppera eller stå uppstallade inomhus heller...
Dom kan bara äta gräs som är beströdd med aska direkt från vulkanen på Island, de lyssnar bara om man talar isländska med dom och om man inte har en stickad islandströja på sig så lägger dom sig ner.....

:D

Åååå... DET förklarar en hel del :bow::devil:

Ja herrejösses, såna rykten får inte börja spridas! Det vore ju en katastrof för barnponnyns framtid :eek:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka