Kan islandshästar bocka?

N

Nasse55

Bara en liten fundering.. Har aldrig sett någon som gör det! Tacksam för svar

Sv: Kan islandshästar bocka?

Tro mig, det kan de. MYCKET.... :angel:

Varför skulle de INTE kunna bocka? De är ju hästar som alla andra...

Min värsta ofrivilliga rodeoritt har varit på en islandshäst. Blev riktigt ridrädd efter det och har ärligt talat inte rikitigt återhämtat mig..

Oooooooo jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Det kan de..
Min dam är riktigt duktig på konsterna i den högre skolan. :angel:

NEJ, såklart INTE, de har en fysisk motsättning mot allt alla andra raser kan.

:bow:

Dom kan inte hoppa över hinder, galoppera eller stå uppstallade inomhus heller...
Dom kan bara äta gräs som är beströdd med aska direkt från vulkanen på Island, de lyssnar bara om man talar isländska med dom och om man inte har en stickad islandströja på sig så lägger dom sig ner.....

:D

Glöm inte att dom alltid rids i stjärnkikarform av gigantiska isländska tvåmeters-män...
Och att dom får eksem av klassisk dressyr...

Dom kan bara äta gräs som är beströdd med aska direkt från vulkanen på Island

ååh vad bra alla hästar har det nu då ;)

Håller med till fullo, våra små islänningar är allt speciella dom..Kan inte göra något som en "vanlig" häst kan, men de kan minsann göra allt de inte kan!!

Den där med exem är också en rolig grej, har hört att de får exem av "vanlig" utrustning.

Klart de kan bocka! Sokkadis med full fart i benen!

DSC_0549.JPG

DSC_0550.JPG

DSC_0551.JPG

DSC_0578.JPG

DSC_0632.JPG

DSC_0633.JPG

Bocka med ryttare... Jag undrar om inte Niela har ett par fina bilder på detta:angel:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka