Kan inte sluta älska honom.

C

__chantea__

Hej!
Jag har ett jätte stort problem angående en ponny.
Förra sommaren hyrde jag en underbar liten C-ponny från ridskolan jag rider på. Vi kom varandra nära och litade blint på varandra så man kn säga kärlek vid första ögonkastet :love: Men sen kom hösten jag var tvungen att lämna tillbacka min älskling och att rida på ridskola tyckte inte jag var så kul. Så jag gav upp mina ridlektioner och i stället kom jag och hälsade på honom en gång i veckan ;) men den senaste tiden har jag märkt på honom att han inte trivs och han som alltid varit så glad att se mig vände mig tvärt ryggen. Jag svek honom och det svider varje gång jag kommer ditt och han lägger sitt huvud mot min axel :crazy: Mina kompisar som är där många dagar i veckan har berättat att han vantrivs och jag har ingen anning om vad jag ska göra. Visst skulle jag kunna köpa honom men min läng har jag växt ur honom för länge sen jag är 170 cm och han ändas 138. Vad ska jag göra? Jag är lycklig då han fått det bra.

// En olycklig tjej med en älskad liten ponny

Kan du inte fråga lite fint och försiktigt om du får köpa honom då??
Säg som det är att du inte tycker att han verkar lika glad som du är van att se honom..
Och ha honom till nåt.. Körning, kanske.. :confused:
Lycka till med lillemannen!! :)

håller med dig.

man kan ju använda hästen till annat än ridning..

Ja, om du har möjlighet så köp du den. Du kan ju hitta någon mindre tjej som du kan lita på som rider den. Eller som de andra skrev, ha den som körhäst. För att köra häst o vagn är skit skoj! Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 369
Senast: Sesca
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 561
Senast: Stereo
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur