Kan inte låta bli att fråga...

T

Tosca

Förlåt mig så mycket, vet att folk är trötta på färgfrågor, :crazy: men jag kan inte låta bli att fråga, jag är så dålig på färger men sååå nyfiken på vad det kan bli för färg på mitt föl... Finns det någon som är bra på det som orkar svara? Vad är sannolikheten för de olika färgerna på mitt föl som är
u.fux
ue.fux
uu.mörkbrun
e.skimmel
ee.bork
eu.skimmel
Måste man veta längre bak? Måste kolla i så fall...
Jätte jätte tacksam för svar!!! :bump:

50% risk/chans att det blir en skimmel, sen beror det på om det finns något fuxanlag på faderns sida om det kan bli fux. En skimmel har alltid en färg i botten som han skimlar och då kan det vara bra att veta vad han har lämnat i övrigt. Om farfadern är gulbrun finns risken/chansen att hingsten har det anlaget också. Har han lämnat hästar med gulanlag utan att det kommer från modern så har han det. Som du förstår räcker inte de uppgifter du har lämnat för att säkert ge ett bra svar.

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 040
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 179
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva tack till alla ni som brukar läsa mina inlägg och svara och så ❤️ Det be tyder jätte mycket för mig även fast det...
Svar
11
· Visningar
1 274
Senast: zuli
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 824
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj