Kan Inte LÄra Mig Banan!

S

Sofia-J

Jag är verkligen bara så grymt dålig på att lära mig banor! :crazy: Det gäller både på tävling & träning. På tävling så blir jag ju nervös så det kan ju bero extra på det då. Men på träning så brukar jag oftast inte vara ett dugg nervös, men jag får helt enkelt inte in banan i huvudet! :o Färger, har jag redan provat med men det funkar inte så jättebra :/ nån som har något tips? :bow:

Sv: Kan Inte LÄra Mig Banan!

gå banan några gånger och memorera den sen innan du går ut från banan följer du banan med typ spöt eller fingret, sen brukar jag typ försöka se banan framför mig och memorera den. man kan också rita upp en skiss medan du går banan så kan man kolla på den när man blir osäker typ när man rider fram eller nått. sen inne på banan så brukar de gå bäst om man inte tänker så mycket på vägen utan bara rider förr den brukar oftsat sitta i ryggmärgen:D mina tips som funkar för mig!:D

Jag tror inte det finns nån genväg, öva är det som gäller. Det behöver inte vara hoppning. Utan om du ska rida dressyr t.ex och du har med dig en kompis kan du be denne säga en dressyrbana. typ svänga där, göra en volt där, vänt rätt upp osv så att du tränar just på att memorera in vägar i följd. Gör gärna detta så ofta du kan, helst ska det ju vara andras banor och inde dina egna ;) Lycka till!:D

Försök dela in banan i delar ex, 3 hinder i taget.rid sedan den första delen fokusera hela tiden. Fortsätt sen med nästa del o.s.v Jag tror att många har problem när man får för många hinder att fokusera på. På tävling ska du gå banan ensam sista gången o se de olika delarna framför dig. Lycka till :banana:

när ja började tävla gick jag alltid banan 2-3 gånger å då SJÄLV! så ingen störde. efter varje gång ja gick ritade ja banan i sanden å om om igen! sedan pekade ja ut hindrena och sa dom i vilken färg dom var till mamma! blundade sedan och gick igenom banan i huvudet!
å jag gick tex. 1-2-3 sen vände jag mig om kollade vart dom hindren va fortsatte 4-5-6 gjorde samma sak sedan 7-8. och sedan omhoppningen =)

det hjälpte mig mycket! nu behöver ja inte ens gå banan ordentligt för att komma ihåg. ibland går ja å pratar med andra å glömmer bort lite vart hindrena är osv men kommer ändå ihåg tillslut! men nu oftast försöker ja vara skärpt och stegar, kollar avstånd hur hårt bommarna ligger å går själv eller med dom ja brukar rida för :)!!
LYCKA TILL

Tack så jättemkt för dina supertips izabel! :D :bow:

Tja, Öving ger ju färdighet, så träna får jag göra :laugh:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 617
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 316
Senast: cassiopeja
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 924
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar