Shaggy
Trådstartare
Igår tänkte jag longera Novan en stund men upptäckte ganska snart att det inte var så stor ide eftersom hon ville leka . Jag tog av henne grimman och sen lekte vi . Vi hade ur kul ända tills hon gick omkull, hon reste sig snabbt och drog ivag en repa till men då var hon blockhalt på högerfram . När jag äntligen fick stopp på henne (fattar inte varför hon ville springa som en tok när hon hade så ont) så ville hon inte stödja på benet . Kände efter hela benet och hittade tillslut ett sår på baksidan av skenan. Troligen har hon Slagit i högerbakfot i högerframskena rejält och dessutom skurit upp ett sår där med tå brodden.
Imorse när jag var ute och tittade så hade hon svullnat upp rejält på baksidan av benet och då mest där hon smällde i. Jag tog ut henne och sprang några meter i ridhuset och hon är inte jättehalt men jag vill inte svära på att hon är ren, är dålig på att se sånt (jag kan ju inte sitta upp och rida för att känna om hon är fräsh). Kan hon ha fått en senskada? Hur ska jag göra? Tänker ringa vet och höra men vill fråga er också.
Hon kan inte stå inne eftersom jag har problem med hosta på henne så hon måste ut och boxhage är inget alternativ heller då det inte finns sådan.
Imorse när jag var ute och tittade så hade hon svullnat upp rejält på baksidan av benet och då mest där hon smällde i. Jag tog ut henne och sprang några meter i ridhuset och hon är inte jättehalt men jag vill inte svära på att hon är ren, är dålig på att se sånt (jag kan ju inte sitta upp och rida för att känna om hon är fräsh). Kan hon ha fått en senskada? Hur ska jag göra? Tänker ringa vet och höra men vill fråga er också.
Hon kan inte stå inne eftersom jag har problem med hosta på henne så hon måste ut och boxhage är inget alternativ heller då det inte finns sådan.