kan hästen ridas på två sätt?

C

chilla

är lite intresserad av att börja med westernridning. ska börja om nu i vuxen ålder och känner att det här ligger närmast min stil. problemet är att jag delar häst med dottern som är intresserad av klassisk dressyr. kan hästen ridas både och? eller strular det till för mycket för den? det är en mycket intelligent liten tjej som är snabblärd så jag tror inte det bore problem med den biten, frågan är mer om hon kan lära sig skilja på att ridas på ett sätt av mig och ett annat av dottern.

Sv: kan hästen ridas på två sätt?

Min häst kan, så varför skulle inte din kunna :)

Jag rider både dressyr och western med min..:) Så jag tror det går utmärkt för dig med!

Jag hade en häst i usa efter hennes karrier var slut som var högt utbilda i båda. Tyvär kunna jag inte nånting om dressyr men någon annan vissade mig vad hon kunne göra. Utan tveksamt eller krångla gjöde henne saker som man skulle dröma om. När kompisen var slut så var det western direkt.

Till den frågan, Ja, jag tro att de kan skilja mellan folk.

Hästar brukar snabbt kunna skilja på ryttare och ryttare, så länge du är konsekvent med din ridning och gör det du vill göra och din dotter gör de hon vill göra så är det nog garanterat inga problem... :)

wow, finns lite hopp alltså. då ska jag genast börja förkovra mig i westernridningens mysterier:bump:

Om du använder westerngrejer på hästen när du rider western och något annat när den rids dressyr blir det ännu klarare. Jag vet två ridskolor där hästarna går på både western- och engelska (hopp, dressyr)lektioner. Kan inte tänka mig att det skulle vara något problem, förutsatt, att man inte under samma pass kräver blandat och sedan straffar hästen om den inte förstår, men det händer ju knappast för dig.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 481
Senast: Brynja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 039
Senast: MML
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 371
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka