Kan hästar få tinnitus? Ang. ljud från klippmaskin..

Tabitha

Trådstartare
Jag brukar inte klippa mina hästar, men idag var det en i stallet som klippte sin och jag slogs verkligen av vilket hemskt oväsen klippmaskinen (av märket DeLaval, sladdlös) förde.! :eek: Det var nästan så det började ringa i mina öron efter ett tag, och då var jag ändå inte direkt i närheten av apparaten. Med tanke på att det tar sina 1-2 timmar att helklippa en häst, hur påverkar egentligen detta ringande ljud hästens hörsel?

Sv: Kan hästar få tinnitus? Ang. ljud från klippmaskin..

Inte en aning om det skulle kunna påverka... Vi har alltid bomull i öronen när vi klipper våra:idea:
//C

de kanske inte oljade den som man ska o heller inte rensade bort håret med jämna mellanrum

Förmodligen en brist på olja eller en gammal och skraltig maskin.

Jag har en sådan maskin och tycker inte att den för särskilt mycket oväsen.

Vet inte på hästen, men min häst reagerar inte alls på ljudet. Själv har jag öronproppar på mig när jag använder maskinen.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 964
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·
A
Hästhantering Hej! Finns det någon som har något enastående tips på hur man ska ta sig till när man har en häst som bokstavligt talat är livrädd...
2
Svar
37
· Visningar
4 202
Senast: annnaa
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 660
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka