Kan eltejp funka?

kolblakkur

Trådstartare
En kattajävel har tuggat på sladden på en av mina favoritlampor :arghh: Jag tänkte klippa upp den svarta sladden lite för att se om de små sladdarna inuti klart sig. Om de är hela - sen då? Kan jag tejpa runt dem med eltejp? Räcker det?Som sagt: kattajävel :rage:
 

Bifogade filer

  • 1C56B1DB-784F-45D7-B53E-F95C4CD2ED42.jpeg
    1C56B1DB-784F-45D7-B53E-F95C4CD2ED42.jpeg
    206,7 KB · Visningar: 119
En kattajävel har tuggat på sladden på en av mina favoritlampor :arghh: Jag tänkte klippa upp den svarta sladden lite för att se om de små sladdarna inuti klart sig. Om de är hela - sen då? Kan jag tejpa runt dem med eltejp? Räcker det?Som sagt: kattajävel :rage:
Ja, men behöver du klippa upp? Räcker det inte att linda utan att klippa?
 
En kattajävel har tuggat på sladden på en av mina favoritlampor :arghh: Jag tänkte klippa upp den svarta sladden lite för att se om de små sladdarna inuti klart sig. Om de är hela - sen då? Kan jag tejpa runt dem med eltejp? Räcker det?Som sagt: kattajävel :rage:
Det är inte rekommenderat men om de innre är hela kommer eltejp att funka.
 
Jag tänker att jag kanske inte vågar använda den alls om sladdarna är sönder 🤔
Om de båda inre kablarna fortfarande är hela, den bruna och den blå, så skulle jag tejpat (isoleringsband) och sedan fortsatt använda den.
Men jag skulle hållit den under uppsikt, både av nötnings- och kattattacksskäl.

Samt att jag hade velat byta ut sladden under hela lampans kvarvarande livstid, och förmodligen gjort det innan skadan blivit årsgammal.
 
En kattajävel har tuggat på sladden på en av mina favoritlampor :arghh: Jag tänkte klippa upp den svarta sladden lite för att se om de små sladdarna inuti klart sig. Om de är hela - sen då? Kan jag tejpa runt dem med eltejp? Räcker det?Som sagt: kattajävel :rage:

Av bilden att döma är det bara ytterhöljet som är trasigt. Ser ingen vits med att klippa upp ännu mer, ser du ingen koppar är det lugnt. Har du krympslang hemma hade jag tagit det om det går att trä på. Annars en BRA eltejp (typ scotch super 33+) eller vulktejp.
 

Liknande trådar

Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·
Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: aglaonema
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 117
Senast: skogaliten
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp