Vilken otroligt deppig tråd. Alla intiativ till att minska individernas klimatpåverkan ska det ogonblickligen pissas på. Varför? Om ni inte tror att era superviktiga semesterresor påverkar nämnvärt så varför ens skriva här med taggarna utåt och slå ner på alla som pratar om att avstå saker. Flyg då, rakryggat och stolt, trygga i er åsikt om att ni inte sabbar klimatet alls. Varför ens orka bli provocerade av att andra gör uppoffringar?
Själv har jag barn och gör det jag kan för att de ska ha någon sorts framtid. Jag reser inte utomlands (fastän jag vill! Tydligen är det oerhört viktigt att påpeka.) Jag avstår kött. Jag köper inte kläder i onödan. Jag försöker överlag leva som jag lär, så att jag ska kunna se mina barnbarn i ögonen i framtiden.
Själv har jag barn och gör det jag kan för att de ska ha någon sorts framtid. Jag reser inte utomlands (fastän jag vill! Tydligen är det oerhört viktigt att påpeka.) Jag avstår kött. Jag köper inte kläder i onödan. Jag försöker överlag leva som jag lär, så att jag ska kunna se mina barnbarn i ögonen i framtiden.