Kan barn komma på sånt själva??

Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Oralsex är något annat.Dessutom bör man fundera över omvänd situation som flera nämnt här,nämligen om det varit två pojkar som utfört det på en flicka?Misstänker att reaktionen då varit annorlunda tyvärr.
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Oralsex är något annat.Dessutom bör man fundera över omvänd situation som flera nämnt här,nämligen om det varit två pojkar som utfört det på en flicka?Misstänker att reaktionen då varit annorlunda tyvärr.

Speciellt med tanke på att den "utsatta" är flera år yngre än den äldste "utövaren". (Illa val av ord men jag kunde inte komma på något bättre.)
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Ja, barn kan komma på sånt själva!

Håller med!
Jag och en kompis som var ett år yngre (tjej) låg och gned oss mot varandra nakna ibland när vi var kring 6-7 år gamla. Vi visste att det var något "hemligt" och skulle ha skämts om ngn kom på oss, men det var inget vi gjorde för att vi var utnyttjade, sett på porr eller annat.

DOCK; i fallet som TS beskriver så handlar det om en flera år yngre pojke, som dessutom inte tyckt om "leken"!! Därför bör det naturligtvis stoppas!! Barn behöver få lära sig att säga ifrån när/om någon rör vid deras kropp när/om de inte själva vill det. Även om det är andra barn.
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Den sexuella frågan avstår jag från att svara på då jag inte riktigt vet vad jag "tycker" om det.

Därmot tycker jag det är mer allvarligt att pojken blivit utsatt för något han inte vill vara med om, men inte vågat säga nej. Är det ingen som reagerar på det?

Håller HELT med dig! Det är DÄR som problemet ligger.

Ett snack måste ju tas även med tjejerna som måste lära sig att inte göra saker med andras kroppar om den andre inte vill vara med.
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Det är väl inte TS pojke?

nDian, vilken fruktansvärd upplevelse du var med om som 5-åring!:cry:

Oj, fel av mig. Läste lite snabbt..
Ja, det var verkligen en plåga.. Hade svårt att njuta när jag väl hade sex. Men som tur va så sökte jag hjälp i senare tonåring. Nu idag känns det mycket bättre...

Mvh
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Håller HELT med dig! Det är DÄR som problemet ligger.

Ett snack måste ju tas även med tjejerna som måste lära sig att inte göra saker med andras kroppar om den andre inte vill vara med.

:bow: Det klokaste som sagt i denna tråd!
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Flickorna måste få veta, klart och tydligt, att man inte gör så med en liten pojke, eller flicka, som inte vill. Pojken i sin tur måste få veta, att andra människor aldrig får göra något med honom som HAN inte vill, det ska han veta klart och tydligt, han måste känna sig trodd och förstådd och stark! Detta är jätteviktigt för honom, att de vuxna står på hans sida!
Sedan får flickorna inte lämnas ensamma med honom. Ska dom leka får dom ha dörren öppen.
Att små barn sen utforskar och pillar och smeker är en annan sak, som inte ska skuldbeläggas alls. Men i det här fallet tycker jag den lilla pojken blivit utsatt för ett övergrepp, även om det utförts av små flickor.
Hur småflickorna sen känner till såna handlingar kan man ju fundera över. Kan dom ha sett en bild? En film?? Eller värre än så? Förhoppningsvis inte. Någon kanske skulle prata med flickorna om saken...
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Situationer där små barn kan tänkas ha sett sådant de inte riktigt förstår och inte borde sett är många: Som någon föreslog, att de smugit upp på natten och råkat se sina föräldrar, att de råka slå på DVD:n eller videon och något olämpligt band låg i, Internet - idag finns massor av källor som pumpar ut sexbilder i alla former.
Det behöver definitivt inte ha varit något som visats för dom med vilje.

Som flera andra, sällar jag mig till dom som menar att man måste prata med flickorna om att det inte är OK att göra det här och varför.
Att föräldern skrattade bort det kan ha att göra med att skratt är en överslagshandling bland många. När man blir ställd och inte riktigt vet vad man ska göra och säga så kan plötsligt skrattet ta över.

(Säger jag, som gapskrattade när min kompis blev överriden och gjorde sig riktigt illa. Jag var livrädd men höll på att kikna av skratt... :crazy:)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 843
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 336
Senast: a1agnlju
·
Övr. Barn Hej, jag har inte pratat varken sex eller om sexualbrott med min dotter. Hon är 8,5 år och jag är så rädd att säga "fel"... Vet inte ens...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 342
Senast: Yrja
·
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 092
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp