Kan barn komma på sånt själva??

Ela

Trådstartare
Vi är några familjer med barn i ganska jämn ålder som brukar umgås.

Den ena familjen har två töser i åldrarna 5 och 7 och den andra familjen har en son på 4 år.
Efter att de hade umgåtts sist gång skulle pojken bada när han kom hem, han klagade då på ont i snoppen. Mamman pratade med honom och det visade sig att töserna hade sugit på hans snopp :eek: men att han inte vågat att säga något.
Mamman ringde upp den andra familjen och de pratade med töserna och de visade sig då att det hade hänt fler gånger :eek::eek:

Pojkens mamma är självklart orolig och tycker att detta är jättejobbigt, tösernas mamma och pappa skrattar lite och menar att barn utforskar...

Själv vet jag inte vad jag ska tycka.... synd om pojken man kanske med synd om töserna :crazy: för mig är det inte vanlig oskyldig utforskning..... Utan nått värr, inte kommer väl barn själv på nått sånt. :confused:
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Oops. Här hade jag reagerat! Det låter lite väl för vanlig utforskning.
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Ja, barn kan komma på sånt själva!

Som vuxen har man lite svårt för sådant här och lägger in sexuella aspekter på det!

Preskiberat kan jag berätta att jag och syrran hade uppvisning med grannpojkens snopp som på ett mirakulöst -och hejdlöst roligt- sätt ställde sig rakt ut när vi lät syrrans gosekanin snudda vid den!:eek::rofl:

Detta skedde nästan dagligen under en period fram tills att våra föräldrar fick syn på oss..:o

Jag och syster visste ingenting om sex när vi utforskade grannens pillesnopp och incest hade vi ingen lärdom av!;)

Så jag tycker att vi vuxna ska coola ner oss lite.
Kompisens lilltjej gnider sig fram o tillbaka på armstödet till kompisens stora förtvivlan!

Ska man tolka detta som om hon har tillåtits att se porr vid 5-års ålder eller att någon vuxen utnyttjar henne sexuellt?:cool:
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Incest har jag aldrig ens funderar över!!!
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Men om man nu antar att det inte finns sexuela aspekter, vad finns kvar? Att pilla och kolla är ju en sak men att sticka in snoppen, som han ju kissar med *örk* i munnen är inte det första man gör som utforskning tycker jag. Smakar kiss och är äckligt.
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Nej precis det känns väldigt långsökt att barn ska komma på tanken....
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Men lärs vi inte till vad som är äckligt och inte?

Det är inte säkert att en 5-åring ser en snopp som någonting som är äckligt och smakar kiss utan det är någonting man blir medveten om först senare?

HUr många barn pillar inte helt öppet i näsan osv tills dom har lärt sig "att veta bättre"?

Då får jag ställa en motfråga.
-Hur tror ni att flickorna har lärt sig det här med att pussa på en snopp?

Incest är ju uteslutet så då måste dom ha sett oralsex på tv och vill nu prakisera det inom sexuella förtecken?
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Men 5-åringar som "smeker" sig själva utan att dom har blivit lärda till det?

Är inte det väldigt långsökt med egentligen?

Vart går gränsen mellan att upptäcka och vad är naturligt?

Är det inte vi vuxna som lägger in våra värderingar i det?
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Vill bara tillägga att jag är inte en sådan där naturlig människa som rycker på axlarna åt barn och deras "sexualitet".

Har tvärtom lite svårt för ämnet!
Brottas lite här hemma med mig själv och hur jag ska göra över den äldstas nyfunna intresse för sin snoppedoppe!
Ska jag säga till och tabubeläga någonting som är naturligt eller ska jag hålla tyst och hoppas att det går över liksom..

Men likväl så tror jag att tre små barn kan göra "konstiga" saker som att stoppa en snoppis i munnen utan att det är alarmerande eller tyder på någonting onaturligt!
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Jag håller med dig helt och fullt.

Definitivt oroande och ska tas på allvar anser jag.
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Den sexuella frågan avstår jag från att svara på då jag inte riktigt vet vad jag "tycker" om det.

Därmot tycker jag det är mer allvarligt att pojken blivit utsatt för något han inte vill vara med om, men inte vågat säga nej. Är det ingen som reagerar på det?

Visst, det kanske var en oskyldigt utforskande från flickornas sida, men inte från pojkens.

Om det varit en äldre man som gjort precis samma sak...?

Sen kan jag personligen inte förstå varför två flickor i den åldern, den äldsta i skolåldern, ska vara intresserade av att testa en sån sak? Jag tror inte att det är en sån sak barn kommer på själva utan yttre påverkan. Det är ju "kissesaken", varför suga på den?
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Det är inte säkert att en 5-åring ser en snopp som någonting som är äckligt och smakar kiss utan det är någonting man blir medveten om först senare?

Eeh? Att det är äckligt och smakar kiss känner man väl direkt. Och flickorna är 5 och 7 år. Då vet man att man kissar med snoppen och normal hygien. Man tvättar händerna när man varit på toa eller kliat sig i rumpan. Hur skulle då ideen om att suga på snoppen komma?

Nä, för mig ringer varningsklockor. Speciellt som föräldrarna bara skrattar bort det hela. Varför är incest uteslutet? Säger inte att det här handlar om incest, undrar bara varför det är uteslutet?

Och som Skogstrollet påpekar så är det synd om killen som blev utsatt för det här. Hur kan flickornas föräldrar bara skratta bort alltihop?
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Därmot tycker jag det är mer allvarligt att pojken blivit utsatt för något han inte vill vara med om, men inte vågat säga nej. Är det ingen som reagerar på det?

Visst, det kanske var en oskyldigt utforskande från flickornas sida, men inte från pojkens.

Jo, jag reagerar på det. Att föräldrarna till flickorna viftar bort det som experimenterande när någon uppenbarligen fått ont, dessutom är yngre och antagligen blivit ganska "styrd". Min pojke var med om något liknande, instängd på en toalett med två jämnåriga flickor (4-5 år). Han fick en svans från en plastdinosaurie instucken i snoppen. Detta hände hos dagmamman som förstås inte kan vakta som en hök, så ingen skugga över henne, men den ena förälderns reaktion var att gapskratta, men så är det ju också något som felar där.

Jag pratar med mitt barn om ofrivillighet/frivillighet både utifrån denna händelse och annat, och jag hoppas att det både hjälper honom att kunna säga nej och att känna lyhördhet inför andra.
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Mina varningsklockor ringer:crazy:

Det är inte något de kommer på själva, det har kommit någon annanstans ifrån.

I vilket fall så har ju pojken blivit utsatt för övergrepp och det i sig är allvarligt, att flickornas föräldrar skrattar bort det gör att mina varningsklockor skräller ännu högre.

Det är normalt att barn pillar och undersöker men därifrån är steget väldigt långt att stopppa någons snopp i munnen.

Varför är incest uteslutet? För att du inte kan tro det?

Incest förekommer inom alla yrkes och familje konstellationer, det är inget som bara drabbar endel.

I min barndom var det en flicka som sköt sina föräldrar:crazy: hon hade skrikit på hjälp en lång tid men ingen lyssnade, för ingen kunde tro att hennes pappa som var högt uppsatt i samhället kunde utsätta sin flicka för incest:(
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Det kan ju också vara så att någon av barnen sett sina föräldrar göra något som inte är helt ovanligt... Ibland tassar de upp på natten för att lägga sig i föräldrarnas säng.
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Herregud fattar inte hur flickorna föräldrar skrattar bort det..
Det var bra att din son sa vad som hade hänt.. När jag var 5 år så vågad einte jag säga något när jag blev våldtagen av grannen.. Tror jag berättade det för bara någraår sen till mina föräldrar..

Sen när jag tänker tillbaka när man var 6 år när jag gick på lekis så var det två av mina tjej kompisar och en kille som lekte lite.. Dom lekte mamma, pappa och barn.. När dom kom på att dom skulle ha fler barn så lade sig killen på soffan och drog ner sina byxor.. Ena tjejen drog ner sina byxor och lade sig över honom.. Den andra tjejen gjorde likadant..

Jag tror inte att dom där flickorna som var på din pojke kommit på det själv. Måste vara något mer..

Hur mår din pojk nu?

Mvh
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Det är väl inte TS pojke?

nDian, vilken fruktansvärd upplevelse du var med om som 5-åring!:cry:

Sådant ska och borde inte få förekomma!!
Men trots allts så hävdar jag fortfarande att det är mil ifrån att en vuxen -som är medveten om sin sexualitet- så vidrigt utnyttjar ett barn mot att barn som inte ens har börjat skolan utforskar sina och andras kroppar!

Vi som vuxna ska givetvis lära barnen att sätta gränser och inte utsätta andra för kränkande behandlingar.
Men i det här fallet så tror jag att det lika gärna kunde ha handlat om någonting annat än just en sexuell handling för att den yngre personen skulle ha känt sig överkörd av de lite äldre flickorna..
Dvs någonting som händer dagligen under vår uppväxt!

Alldeles nyss utbröt ett ofrivilligt vattenkrig här hemma där ett av syskonen kände sig fruktansvärt illa behandlad som både blev nerstänkt och slagen på med en gardinstång..
Någonting som jag givetvis inte tillåter men jag tolkar det inte heller som om mina barn har upplevt våld i hemmet eller råkat se på för många våldsfilmer på Tv! ;-)
 
Senast ändrad:
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Japp, barn kan komma på sånt själva. Dom är ena kluriga rackare.
 
Sv: Kan barn komma på sånt själva??

Japp, barn kan komma på sånt själva. Dom är ena kluriga rackare.

Jo barn kan... Jag blev aldrig uttnyttjad när jag var liten, men jag gjorde ju en hel del med killar ändå. Man drog ner byxor och sen la sig killen över en. Barn är påhittiga...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 843
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 336
Senast: a1agnlju
·
Övr. Barn Hej, jag har inte pratat varken sex eller om sexualbrott med min dotter. Hon är 8,5 år och jag är så rädd att säga "fel"... Vet inte ens...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 342
Senast: Yrja
·
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 092
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp