Kampraserna...

ancan

Trådstartare
Är det någon här som vet om detta hemska är sant!!! :mad:

Har hört (av en ganska insatt) att man skär bort tungorna på kamphundar som ska gå matcher...för att dom ändå bara biter sönder dom iallfall!!! :crazy: :eek:

Snälla någon, säg att det här inte stämmer!!!

Sv: Kampraserna...

har sett ett flertal hundar i sverige som använts i hundkamper - och alla har de haft tungan kvar! Tror det är bullshit faktistk.
DÄremot brukar man kupera öronen väldigt hårt på en del raser som används i hundkamper och som herdehundar just för att de inte ska slitas sönder - och många av hundarna som använts i hundkamper med okuperade öron har dem i söndriga trasor.

Jo, det med öronen visste jag om sedan tidigare.
Men detta om deras tungor är något helt nytt för mig...
Han som sa det till mig, hade nämligen varit på en kennel för någon amerikansk kamphundssort, och "råkat" öppna fel ladugårdsdörr...
Ägarens som hade blivit väldigt arg och irriterad och försökt skyla över det hela, men min bekant är helt säker på att dessa hundar endast hölls för kampmatchernas skull. de var väldigt ärriga, hade tungorna väck,inga öron, och kastade sig hysteriskt mot gallret i burarna så fort dörren öppnades, och lite ljus kom in... När dörren stängdes och det blev mörkt igen så tystnade de direkt...

kastar sig hysteriskt mot gllret när man öpnnar dörren gör de flesta hunda rsom står i hundstalll-
Att man skulle ta bort tungorna har jag dock aldrig hört, det verkar väldig opraktiskt - hur dricker hudnen tex?
Däremot är jag inteförvånad hundkamper förekommer fortfarnde i USA,och även här - dock ser man inte de hundarna ute på stan...

De andra hundarna (alla av samma ras) hade inte alls samma beteende som dessa hanhundarna...

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 830
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 882
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 437
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30