Gnist
Trådstartare
Det är ju inte klokt vad det hittar på för uttryck, när det kommer till hundar som anfaller andra hundar
Aftonblaskan skrev:Dödshundarna slaktade Molle
Den lilla hunden hade inte en chans
Familjen Samuelsson har sorg. Deras hund Molle är död.
– De stora hundarna gick till attack direkt. Inom några sekunder var Molle död, berättar Conny Samuelsson. Det var fruktansvärt att se.
Ägaren till de 50–60 kilo tunga hundarna polisanmäldes.
Molle vägde tre kilo.
Conny och hans döttrar Matilde, 5, och Felicia, 11, kryper upp i soffan och tittar på några av alla de bilder de har på Molle.
– Vi saknar honom så.
I lördags kväll gick Conny Samuelsson ut för att rasta Molle i den så kallade Jesusparken i Malmö, ett känt tillhåll för utslagna människor.
– När jag kom dit fanns där inga andra så jag släppte loss honom.
Strax efteråt dök en annan hundägare upp, med fem stora hundar.
– Bara två av dem var kopplade. De andra tre rusade fram och gick till direkt attack mot Molle som inte hade en chans. Han bara flög omkring medan de andra hundarna högg och slet i honom. Molle vägde tre kilo, de andra 50–60 kilo var.
– Både jag och den andre hundägaren försökte skilja dem åt men det var omöjligt. De lekte inte, de var ute efter att döda min hund. På mindre än 30 sekunder var Molle död.
En annan kvinna som visste att de angripande hundarna även tidigare gått till angrepp larmade polisen.
– Själv var jag mest upprörd, berättar Conny Samuelsson. Jag försökte prata med den andre hundägaren men jag fick ingen kontakt med honom. Han sa inte ett ord, visade ingen ånger. Kanske var han chockad.
– Min sambo Rebecka tog Molle i famnen och så åkte vi till djursjukhuset och lämnade honom. De skulle bränna honom.
– De stora hundarna togs till veterinären och sedan fick ägaren tillbaka dem. Vi har polisanmält honom och kanske får vi skadestånd.
Han är upprörd över att ägaren hade sina aggressiva hundar lösa.
– Nu var det vår Molle de angrep. Men troligen hade de agerat på samma sätt om ett litet barn lekt i parken.
Molle var en blandning av tax och shih tzu. Hundarna som dödade honom var mastiffer.
Fruktansvärd händelse, men hundar vare sig mördar eller slaktar som tidningarna skriver med jämna mellanrum..
Senast ändrad: