Kamphundar ute - Dödshundar inne

Gnist

Trådstartare
:crazy:

Det är ju inte klokt vad det hittar på för uttryck, när det kommer till hundar som anfaller andra hundar :eek:

Aftonblaskan skrev:
Dödshundarna slaktade Molle

Den lilla hunden hade inte en chans

Familjen Samuelsson har sorg. Deras hund Molle är död.
– De stora hundarna gick till attack direkt. Inom några sekunder var Molle död, berättar Conny Samuelsson. Det var fruktansvärt att se.

Ägaren till de 50–60 kilo tunga hundarna polisanmäldes.
Molle vägde tre kilo.
Conny och hans döttrar Matilde, 5, och Felicia, 11, kryper upp i soffan och tittar på några av alla de bilder de har på Molle.
– Vi saknar honom så.
I lördags kväll gick Conny Samuelsson ut för att rasta Molle i den så kallade Jesusparken i Malmö, ett känt tillhåll för utslagna människor.
– När jag kom dit fanns där inga andra så jag släppte loss honom.

Strax efteråt dök en annan hundägare upp, med fem stora hundar.
– Bara två av dem var kopplade. De andra tre rusade fram och gick till direkt attack mot Molle som inte hade en chans. Han bara flög omkring medan de andra hundarna högg och slet i honom. Molle vägde tre kilo, de andra 50–60 kilo var.
– Både jag och den andre hundägaren försökte skilja dem åt men det var omöjligt. De lekte inte, de var ute efter att döda min hund. På mindre än 30 sekunder var Molle död.

En annan kvinna som visste att de angripande hundarna även tidigare gått till angrepp larmade polisen.
– Själv var jag mest upprörd, berättar Conny Samuelsson. Jag försökte prata med den andre hundägaren men jag fick ingen kontakt med honom. Han sa inte ett ord, visade ingen ånger. Kanske var han chockad.

– Min sambo Rebecka tog Molle i famnen och så åkte vi till djursjukhuset och lämnade honom. De skulle bränna honom.
– De stora hundarna togs till veterinären och sedan fick ägaren tillbaka dem. Vi har polisanmält honom och kanske får vi skadestånd.
Han är upprörd över att ägaren hade sina aggressiva hundar lösa.
– Nu var det vår Molle de angrep. Men troligen hade de agerat på samma sätt om ett litet barn lekt i parken.
Molle var en blandning av tax och shih tzu. Hundarna som dödade honom var mastiffer.

Fruktansvärd händelse, men hundar vare sig mördar eller slaktar som tidningarna skriver med jämna mellanrum..:cool:

Senast ändrad:
Sv: Kamphundar ute - Dödshundar inne

Det jag reagerar mest på är att det alltid är så att är hundar aggresiva mot andra hundar så är de de också mot barn.

Men visst är det en tragisk historia och det är sånt som inte får hända.

Läste det alldeles nyss. Visst är det fruktansvärt det som hände lille Molle och hans familj. Vet inte vad jag ska säga. Har inget alls emot s.k kamphundar, något måste ligga bakom, man går väl inte ut med så många på en gång om de vore livsfarliga. Var ju inte själv med, men den lille hunden kanske var väldigt provocerande mot de större. Nej, jag har ingen förklaring. Tror inte mastifferna i sig var farliga.

:devil::rofl::rofl::rofl:

Jag mailade och klagade på ordvalet och se på fan, nu är det ändrat till
Hundarna dödade Molle

Det lönar sig att klaga på deras korkade ordval i fråga om hundar som attackerar andra mao :D

Det är klart att det är hemskt när sådant här händer, och nu handlar det ju om flera hundar som antagligen "eggade" varandra lite.

Men tyvärr får ofta stora hundar skulden när en liten blir skadad.
Hur mycket ska en hund tåla från en annan hund egentligen?
Hur mycket som helst?
Vad tycker ni?

Min stora hund blev biten flertalet gånger i ansiktet och halsen av en DP häromdagen, hon bet inte tillbaka, men la tassern på den lille så den skrek, varpå hon släppte tassen men då hoppade den på igen... Hon gjorde samma igen och lade tassen på den hunden och ägarna skrek!

Jag fick låsa in min hund i källaren (de var på besök hos oss), för jag vet inte hur mycket mer hon skulle ta från den lilla skiten som skulle få plats hela hunden i min tjejs mun!

Nu blev det lite OT, men ska en hund tåla hur mycket som helst? och det räcker ju att en stor hund biter tillbaka på en liten för att göra stora skador.

Jag stör mig också på det där " antagligen kommer de att attackera barn". Det är väl ändå en sjuhelsikes skillnad på en pytteliten hund och en unge`?

"– Nu var det vår Molle de angrep. Men troligen hade de agerat på samma sätt om ett litet barn lekt i parken."

Hur kan någon påstå något sådant? Varför låta människor som (såklart) är väldigt ledsna och upprörda över vad som hänt prata innan de hunnit lugna sig och samla tankar och fakta först?

Min gamla schäfertik blev attackerad av en gammal shetland shepdog helt oprovocerat.
Hon tog resolut och tryckte ner shepdogens huvud mot marken och höll fast tills jag kunde ta bort eländet.
Det blev ett mindre sår på nosryggen som inte ens blödde men ägaren ojade sig ändå över den stygga schäfern som bitit lilla Mimmi.
Då pekade jag på min hunds tass där blodet faktiskt trängt fram från det ursprungliga attacken och sa att ja, det är tur att min hund inte är aggresiv som din.
Då blev hon tyst...

Ang Molle, det kan inte vara kul att bo med småhundar i områden där det finns så mycket idioter till hundägare. Fy fasen att behöva bevittna något sådant.

Synd att ytterligare en idiot i Malmö har sina hundar lösar, som inte är uppfostrade alls. Jag skulle kunna garantera till typ 99,9% att det var en invandrare också tyvärr. Deras hundhållning i just Malmö är så sjukt vriden och dåligt så det inte är sant. Och hundarna biter alla andra hundar dom ser i princip.

Sen är det väl nästan ännu mer idioti att yttra sig om huruvida hunden skulle bita ett barn eller ej. Jag har träffat många hundar som är aggressiva gentemot andra hundar, främst av sitt egna kön dock, men dom har aldrig tittat åt barn ens.

Synd att ytterligare en idiot i Malmö har sina hundar lösar, som inte är uppfostrade alls. Jag skulle kunna garantera till typ 99,9% att det var en invandrare också tyvärr. Deras hundhållning i just Malmö är så sjukt vriden och dåligt så det inte är sant. Och hundarna biter alla andra hundar dom ser i princip.

Alla i Malmö som har sina hundar lösa i Malmö är inte idioter.

Självklart är detta hemskt som hänt.. Otvivelaktigt..
Ingen av oss som skriver var där och såg vad som hänt och enligt tidningarna har man bara fått höra 1 version.

Men jag bor själv i Malmö och jag känner till området. Den "pyttelilla" hundrastgård som finns i närheten är endast grus och en MASSA bajs och en likadan precis där vi bor.
Och självklart vill man inte alltid att hunden ska gå där när man går på "kort"-rundor.
Och det är många som har sina lösa i jesusparken OCH en annan park i närheten där VI brukar vara just precis för att man vill att dom ska kunna leka och göra sina behov på lite gräs.
Och jag har aldrig träffat på någon som har en aggressiv på stället där vi brukar gå utan där är det mer än "vänskapskrets" där alla känner alla.

LÅNGT ifrån alla hundar i Malmö är aggressiva mot andra hundar.
Och LÅNGT ifrån alla hundägare i Malmö har en dålig hundhållning.

Dessutom så har jag sett denna killen på avstånd och det är en svensk.

Lägg ner fördomarna och ta reda på fakta först innan du uttalar dig nästa gång.
Vissa kan ju ta åt sig :smirk:

:devil::rofl::rofl::rofl:

Jag mailade och klagade på ordvalet och se på fan, nu är det ändrat till

Det lönar sig att klaga på deras korkade ordval i fråga om hundar som attackerar andra mao :D

:bow::bow::bow:
Vi tackar.. Vi som har mastiffer alltså :D

Ja, dina fakta är självklart mer välgrundade än mina. Eller?

Du kanske borde fråga hur jag vet vad jag vet innan du säger så. Annars är det likadant om jag nu skulle påstå att du bara ljuger, för min sanning är inte likadan som din.

Fördomar har jag för övrigt inte särskilt många av. Jag gillar dom inte.

Fast jag har visserligen en del fördomar om blandrasägare/producenter. Men inte om hundägarna i Malmö. Där går jag på vad jag sett, och vad min omgivning därinne sett.

För det först är jag både "malmöbo", uppväxt i Malmö och bott där hela mitt liv..
Samt att jag är blandras ägare av 2 hundar, ena är omplacerings och andre är litegrann påtvingat (orkar inte gå in på detaljer).

Vad du har sett i Malmö är ju hemskt synd för då ar du inte sett verkligheten.. Vi är lika trötta på oseriösa ägare.. Som det finns många av i storstäder men definitivt inte majoriteten..
Dom flesta är verkligen seriösa, som älskar sina hundar och som tränar dem osv.

Du är mer än välkommen att hälsa på oss som är ett gott exempel..
Men döm inte hunden efter håren.. varesig det gäller malmöbor eller blandras ägare..

Självklart finns det seriösa ägare där också. Precis som här i Stockholm (Jag är på semester där jag kommer ifrån, och har spenderat 18 år av mitt liv), men det finns äckligt många oseriösa här nu också, och dom tar över mer och mer. Just här där jag är uppväxt har många invandrare fått flytta in överallt, och helt plötsligt är det stora problem med s.k kamphundar som springer lösa överallt. Stora korsningar springer omkring överallt, och man möter utfall vart man än går.

Tyvärr så ökar bara dom oseriösa ägarna, framför allt då till raser/korsningar av hårda, tuffa, stora eller såna-som-ser-farliga-ut-raser..

Jag är glad att min söta, lilla s.k kamphund inte reagerar när han gång på gång blir utskälld och morrad åt av alla hundar här.

Vadå troligen hade de gett sig på barn också?! Idiotiskt. Bara ett försök till att skrämma upp dem som läser texten.

Vadå troligen hade de gett sig på barn också?! Idiotiskt. Bara ett försök till att skrämma upp dem som läser texten.

Yes, men det är vad tidningar livnär sig på, att skrämmas.
De tjänar så otroligt många fler läsare på att skriva om saker som skräms än om saker som är gulliga och vackra...

Det har varit mycket attacker nu på slutet,läste i tidningen att det var en kvinna med sin pudel som vart attackerade av en schäfer här om veckan,lyckligtvis klarade sig pudeln,men massa sår fick han ju...

Min vart huggen i ansiktet av en jack russel i vintras så att blodet rann...

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 944
Senast: Milosari
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 937
Senast: dpmatte
·
I
Övr. Hund Känns som att dessa trådar är uppe på tapeten jämt men jag måste bara få skriva av mig. Var ute i skogen med mina två hundar, en...
Svar
19
· Visningar
2 430
Senast: HuggeBugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30