Kampen om ringen - ulvlek

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 165
  • Visningar Visningar 79 691
Status
Stängd för vidare inlägg.
För att få ner mina funderingar så här direkt efteråt, Idahoe lutar helt klart åt det onda hållet, men sen då? Den enda jag är säker på är mig själv, alla er andra känner jag mig fruktansvärt misstänksam emot.
Fio, antingen jäkligt smart ond som lyckades få till ett riktigt bra alibi nu eller god som jag borde ha litat på..
Klara, här litar jag egentligen på Habinas sätt att sätta henne åt det godare hållet, kan Habina ha missförstått?
Mirtai, trodde jag var gollum, bevisligen inte, men är hon god för det?
Cirkus, har egentligen inte kommit med så mycket eget, hängt på en del, lagt fram en del men är det verkligen mot onda?
G_O känns just nu väldigt anonym och det får mig att fundera på om hon helt enkelt har smitit under radar för mig?

Jag vet absolut inte alls vad jag ska tro om folk... Den enda jag känner mig säker på är mig själv, alla andra kan lika gärna vara goda som onda vilket skrämmer mig rejält...

Ok hur mkt kan BM veta? Där har jag ju en klar nackdel eftersom det är mitt första spel och jag förstår inte riktigt hur mkt man kan få reda på när man har olika förmågor.

Jag känner att jag får gå mkt på vad snurrfian tänkte.. hon håller ju oxå precis som jag Idahoe som ond.. å andra sidan blev hon ju lika lurad som jag när det gäller Koppen och då får man ju tanken om att Idahoe kanske trots allt är god.

Snurrfian liksom många andra trodde ju Mirtai var Gollum, det var hon bevisligen inte men ingen direkt trodde ju att Mirtai var god så det kanske ligger något i det, dessutom röstade Mirtai oxå på koppen nu i sista DL, men Koppen röstade på Idahoe.. GAAH

Både snurrfian och koppen och jag håller Idahoe som ond, och hade hon varit god så måste väl någon fått någon slags indikation om detta kan jag tycka...

Är det någon förutom Idahoe själv som hållit henne som god under spelets gång? Hmm jag får titta på det..

Fio är min mest misstänkta, tror alltmer att hjälpen hon haft har varit från övriga i lyan. Hon har också varit snabb att peka ut både mig och Koppen som ond utan att egentligen ha några starka teorier mot oss, vilket känns misstänkt.
Därför:

Idahoe röstar på fio

Skulle gärna å lite mer fakta om varför du tror detta OM du har möjlighet att utveckla innan DL.

Om du/ni tror att jag fått hjälp ifrån lyan , hade det inte varit iallafall någon som hade stöttat mig och hållt mig bakom ryggen i tråden... eller har jag fått hjälp från någon annan tro? Eller vad tror du.....?

Skulle gärna å lite mer fakta om varför du tror detta OM du har möjlighet att utveckla innan DL.

Om du/ni tror att jag fått hjälp ifrån lyan , hade det inte varit iallafall någon som hade stöttat mig och hållt mig bakom ryggen i tråden... eller har jag fått hjälp från någon annan tro? Eller vad tror du.....?

Tycker det kan vara värt att fundera på att Idahoe röstar ganska tät efter mig med nästan exakt samma teori.

• Gilla
Reactions: fio
Jag har inget annat val nu.. för nu är det vinna eller försvinna

Tycker det kan vara värt att fundera på att Idahoe röstar ganska tät efter mig med nästan exakt samma teori.

Tack för det inlägget Mirtai, tyckte det klargjorde en hel del .. Det funderar jag på och därför tror jag att du och Idahoe sitter i lyan ihop så jag kopierar in vad jag tidigare skrev..

"
Jag känner att jag får gå mkt på vad snurrfian tänkte.. hon håller ju oxå precis som jag Idahoe som ond..

, Snurrfian liksom många andra trodde ju Mirtai var Gollum, det var hon bevisligen inte men ingen direkt trodde ju att Mirtai var god så det kanske ligger något i det Mirtai röstade oxå på koppen nu i sista DL, men Koppen röstade på Idahoe..

Betänk nu alla att Både snurrfian och koppen och jag håller Idahoe som ond, och hade hon varit god så måste väl någon fått någon slags indikation om detta kan jag tycka... "

Iom ditt sista inlägg nu Mirtai så är jag nästan säker på att du, Idahoe och Cirkus iom hennes vända kappan efter vinden inlägg under hela spelet är de som är onda. Jag har ju teoriat till dödagar om Idahoe och hennes sista minuten röstningar, alibiröstningar dom senaste dagarna.. misstankarna om mig att JAG HAR HJÄLP osv osv.

Det är antingen jag eller Idahoe som ryker och jag vet ju min roll, jag lägger min röst nu och får se om någon mer plockar upp något i texterna jag skrivit och kanske tom ändrar sin röst eller röstar på någon annan.. jag jobbar i natt men ska se till att kunna vara inne och om möjligt ändra min röst beroende på hur spelet går..

fio röstar på Idahoe

DL 7

11:29 Mirtai röstar på fio
13:05 Idahoe röstar på fio
13:05 Klara röstar på Idahoe
17:08 fio röstar på Idahoe

fio: 2
Idahoe: 2

@fio Känner mig också hyfsat säker på Cirkus och Idahoe!

Problemet är bara alla förhäxningar och dolda röster som iom ringen nu ju gynnar de onda alldeles för mycket!

• Gilla
Reactions: fio
DL 7

17:08 fio röstar på idahoe

Alltså jag fattar inte hur man ser tiden på sitt eget inlägg? Jag ser bara för 3 minuter sedan utan klocka??

@fio Känner mig också hyfsat säker på Cirkus och Idahoe!

Problemet är bara alla förhäxningar och dolda röster som iom ringen nu ju gynnar de onda alldeles för mycket!

Ok men varför röstar du på mig då , det lär ju inte hjälpa isåfall vill jag lova :D

Eller så är det precis det som det gör om du är ond.

DL 7

Alltså jag fattar inte hur man ser tiden på sitt eget inlägg? Jag ser bara för 3 minuter sedan utan klocka??

Håll pekaren över där det står "3 minuter sedan" eller "alldeles nyss" så visas tiden :)

DL 7

Om du för muspekaren över där det står tre minuter sedan så kommer tiden upp!

Det börjar att dra ihop sig.
Jag tror bara jag har två rollen klara, den ena är min och den andra är just Klara.
fio har ju varit väldigt envis i leken att få ut just Idahoe och jag har inte riktigt kunnat förstå varför. Det var nån tidig DL där hon blev säker och jag tycker att så tidigt kan man inte bli säker om man inte har facit. De goda roller som är kvar kan inte ha någon extrainfo. Dessutom tycker jag att hennes spelsätt indikerar att hon fått hjälp

De andra som jag är helt osäker på är Mirtai och Gabby. Ingen av dom har jag lika mycket ond-indikationer på som på fio. Så därför

cirkus röstar på fio

DL 7

18:18 cirkus röstar på fio

fio: 3

Det börjar att dra ihop sig.
Jag tror bara jag har två rollen klara, den ena är min och den andra är just Klara.
fio har ju varit väldigt envis i leken att få ut just Idahoe och jag har inte riktigt kunnat förstå varför. Det var nån tidig DL där hon blev säker och jag tycker att så tidigt kan man inte bli säker om man inte har facit. De goda roller som är kvar kan inte ha någon extrainfo. Dessutom tycker jag att hennes spelsätt indikerar att hon fått hjälp

De andra som jag är helt osäker på är Mirtai och Gabby. Ingen av dom har jag lika mycket ond-indikationer på som på fio. Så därför

cirkus röstar på fio

Åhå så oväntat ;)

De två onda och så en trollad röst på mig och så finns det en extraröst att tillgå och eller? Då är det väl redan kört oavsett vad gabi röstar på?

Åhå så oväntat ;)

De två onda och så en trollad röst på mig och så finns det en extraröst att tillgå och eller? Då är det väl redan kört oavsett vad gabi röstar på?

Borde i värsta fall finnas två trollade röster. En från häxmästaren och en från ringbäraren...

Jag ska snart gå ut och mocka och plocka in hästarna såå osäkert om jag hinner in till DL :cautious:

Men den som hela tiden betett sig skumt är fio, innan har jag trott att hon bara varit en god som inte riktigt plockat upp hela speldynamiken och därför kan känna sig så säker, men nu när jag fått vända upp och ner på hela steken tror jag faktiskt mer på att hon är en ond som har försökt låtsas att hon fått info om Idahoe.

Det jag blir lite orolig över är att det ligger så många röster där redan men ulvarna kan ju också ha planerat en kupp med att ändra sina röster i sista stund bara för att förvirra oss igen, maken till luriga ulvar har jag aldrig stött på :rage:

Gabby_Ossi röstar på fio

DL 7

18:18 cirkus röstar på fio
19:54 Gabby_Ossi röstar på fio

fio: 4

Status
Stängd för vidare inlägg.