Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gandalf är bekymrad, han har kämpat hårt för att skydda sällskapet och ringen, men en efter en har dött. Varför tvingade han Sam att följa med, och det under hot om att förtrolla honom till groda, inte för det gått att hindra honom att följa husbonden (Frodo). Gandalf beslutar sig för att ge sig ut på jakt efter ringen. Se där är en mörk skugga. I den mörka natten far blixtar och ljungeldar, nästan som ett av de fyrverkeri han är berömd för i Fylke. Efter en lång, utdragen och blixtrande kamp blir det tyst, och Gandalf har haft sin sista fyrverkeriföreställning inför en mycket liten publik.

Snurrfian var borgmästare
*spök*
när är det DL ikväll?

@Lobelia

Det krympande sällskapet kämpar på, det är snårigt, det finns inga stigar, och de vågar sig inte upp på vägen. Om allt går vägen så kommer de kanske fram till vadstället vid Porla älv innan natten.
DL är 21:30

Om man ska se från den positiva sidan: Nu kan jag inte ta fel på Snurrfian också i alla fall O_o

För övrigt tycker jag det ser ganska mörkt ut. Någon som kan få ihop den här ekvationen?

3 goda
3 onda + trollad röst + ev extraröst från ringen :arghh:

Så om en god till dör så vinner dom onda?

Nä förresten.
jag läste lekstarten igen.
Det är ju 2 svarta ryttare + onda spionen kvar och leken tar slut när de svarta ryttarna är fler än goda alltså måste två goda dö innan leken är slut.

Troligt dock att en god dör i lynch iom att ulvarna har sina förhäxningar. Plus att de sen kan käka i godan ro. Då är det bara en god kvar och 2 svarta ryttare.

Alltså, jag inser att jag måste tänka bort alla slags roller jag tror att folk har och börja om från början.

Därför tänker jag att den som jag tror är godast kanske är den som egentligen är ondast? Koppen tyckte jag ju var skitskum och hon var ju god...

Jag har tidigare varit inne på Fio, att min känsla är att hon kanske får hjälp? Har haft henne på en god roll men det kanske trots allt är att hjälpen kommer från lyan?

Eftersom jag ska iväg och har fullt upp precis hela dagen röstar jag redan nu

Mirtai röstar på Fio

Jag ska alldeles strax iväg och jobba och sen på teater ikväll (Sound of Music! :bump:), så lär inte vara hemma innan tidigast 23 ikväll.

Det ser lite mörkt ut i spelet just nu, frågan är som sagt om det spelar någon roll vad vi röstar på egentligen. Men självklart ger man inte upp utan fight! :)

Så, hänvisar till mitt förra inlägg
Fio börjar jag misstänka alltmer. Hon har gått hårt åt både mig och Koppen på väldigt svaga grunder. Uppenbarligen så hade hon ju fel... Så hon verkar väldigt luden enligt mig.

Fio är min mest misstänkta, tror alltmer att hjälpen hon haft har varit från övriga i lyan. Hon har också varit snabb att peka ut både mig och Koppen som ond utan att egentligen ha några starka teorier mot oss, vilket känns misstänkt.
Därför:

Idahoe röstar på fio

Jag kan lika gärna lägga min röst på en gång. Ska till stallet idag, men kommer hem innan dl.

Idahoe (höll på att skriva Ivanhoe) har smugit under radarn och som jag skrev igår, eller när det var, tycker jag att hon har svårt att hitta på teorier när hon är ond. Igår kapade hon min teori mot Koppen i princip rakt av.

Klara röstar på Idahoe

Alltså, jag inser att jag måste tänka bort alla slags roller jag tror att folk har och börja om från början.

Därför tänker jag att den som jag tror är godast kanske är den som egentligen är ondast? Koppen tyckte jag ju var skitskum och hon var ju god...

Jag har tidigare varit inne på Fio, att min känsla är att hon kanske får hjälp? Har haft henne på en god roll men det kanske trots allt är att hjälpen kommer från lyan?

Eftersom jag ska iväg och har fullt upp precis hela dagen röstar jag redan nu

Mirtai röstar på Fio

Jag kan ju säga att jag har börjat tänka så med.. dock vet jag ju min egen roll.

Vilka goda roller är kvar?

Merry, besserwisser och en bybo?

Och onda.

1 svart ryttare och häxmästaren och en ond spion? Eller häxmästare, reservhäxa och ond spion?

Jag ska alldeles strax iväg och jobba och sen på teater ikväll (Sound of Music! :bump:), så lär inte vara hemma innan tidigast 23 ikväll.

Det ser lite mörkt ut i spelet just nu, frågan är som sagt om det spelar någon roll vad vi röstar på egentligen. Men självklart ger man inte upp utan fight! :)

Så, hänvisar till mitt förra inlägg

Fio är min mest misstänkta, tror alltmer att hjälpen hon haft har varit från övriga i lyan. Hon har också varit snabb att peka ut både mig och Koppen som ond utan att egentligen ha några starka teorier mot oss, vilket känns misstänkt.
Därför:

Idahoe röstar på fio

Vilken hjälp? :confused: Kan du ge något exempel?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Hälta hos 10 veckor gammal valp.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka