Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte rösta på Q4E. Men när jag satt och skrev inlägget slog det ner som en blixt. Tänk om du och hon är tvillingar. Och hon hade redan (minst) en röst, så jag vågade inte chansa på det. Nu när du skriver ut i klarttext att ni skulle kunna vara tvillingar blir jag dock osäker. Skulle man verkligen göra så som tvilling?

Skriva ut i klartext kan en ju göra, däremot hade jag inte lagt en udda röst om en tvilling till mig var i riskzoonen( Q fick en tidigröst och var allmänt uppe för diskussion).

Den lilla staden Bri är grå och dyster i det svaga skymningsljuset, förutom regnet som vräker, ner, vinden som tjuter, kedjorna i som håller den gamla järnskylten som talar om att här finns Världshuset den Stegrande Ponnyn"skramlar, ett fönster står och slår, ett äkta par grälar, en bebis gråter, det hörs sorl från världshuset så är det alldeles tyst.

Tystnaden bryts av gällt ylande, ett fasansfullt skri, ett hånskratt och sedan blr det verkligen tyst. Det är som hela världen stannar upp., förlamade, vinden stannar upp, regnet....sedan blir allt som vanligt. Efter en liten stund så vågar sig innevånarna ut för att se vad som hänt.

Utan för värdshuset, precis vid de runda små fönsterna i markplan så ligger något svart. En hjälm och en brynja, en mantel och så en sliverne pil. De flesta fattar ingenting, hur ahr de hemska sakerna hamnat där. Det finns de som drar en lättnadens suck, en Svart Ryttare tycks ha förlorat livet.

Quarter4ever var Svart Ryttare

Den lilla staden Bri är grå och dyster i det svaga skymningsljuset, förutom regnet som vräker, ner, vinden som tjuter, kedjorna i som håller den gamla järnskylten som talar om att här finns Världshuset den Stegrande Ponnyn"skramlar, ett fönster står och slår, ett äkta par grälar, en bebis gråter, det hörs sorl från världshuset så är det alldeles tyst.

Tystnaden bryts av gällt ylande, ett fasansfullt skri, ett hånskratt och sedan blr det verkligen tyst. Det är som hela världen stannar upp., förlamade, vinden stannar upp, regnet....sedan blir allt som vanligt. Efter en liten stund så vågar sig innevånarna ut för att se vad som hänt.

Utan för värdshuset, precis vid de runda små fönsterna i markplan så ligger något svart. En hjälm och en brynja, en mantel och så en sliverne pil. De flesta fattar ingenting, hur ahr de hemska sakerna hamnat där. Det finns de som drar en lättnadens suck, en Svart Ryttare tycks ha förlorat livet.

Quarter4ever var Svart Ryttare
Inte för att jag vet hur det gick till men jag gillart!

Där ser man. Min känsla var rätt. Synd att jag inte vågade gå på den. Då är frågan vart GA hamnar för mig.

Röstlista DL 1
17:59 Habina röstar på glömmerallt
19:51 Blacksmithfarm röstar på quater4ever
20:47 fio röstar på Blacksmithfarm
21:03 Idahoe röstar på Artline
21:12 FiaM röstar på Habina
21:19 Artline röstar på Snurrfian
21:20 Dentaku röstar på LenaH
21:24 Snurrfian röstar på Dentaku
21:24 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:25 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:26 LenaH röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Idahoe
21:28 cirkus röstar på FiaM
21:28 quarter4ever röstar på Dentaku
21:29 bollen__ röstar på Blacksmithfarm

21.31 glömmerallt röstar på klara

Niyama missar röst och Glömmerallts röst kom för sent.

Så grymt bra! :banana:

Nu tänker jag fortsätta dricka mitt vin oavsett vad @Snurrfian säger och titta närmare på alltihop imorgon, när jag är pigg och utvilad. Eftersom jag ska bort på kvällen och inte vet när jag kommer hem måste jag rösta tidigt så kan jag inte lalla runt hur som helst då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka