Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite diskret - ordvalet fastnar jag lite för. Men det säger ju inte mycket, egentligen ingenting alls så...
Umm... Det var nog mer mitt sätt att säga min mening i debatten, men att det inte var en åsikt jag var bergssäker på då jag varken är överdrivet erfaren i ulvlekarnas rollfördelningstraditioner eller i siffror och procenträkning :o :p

Och vad betyder detta nu igen :banghead:
Att alla som har val som skall göras för natt DL har den tiden att förhålla sig till som deadline. Det är alltså inte då vi röstar här i tråden, det är nu ikväll, dagDL. Efter nattDL får vi veta vem ulvarna valt som käk, eller om käket misslyckats.

Eftersom jag snart ska iväg, och inte litar på att kunna leka via mobilen, så lägger jag min röst nu.

Och av det jag hunnit gå igenom så reagerar jag på att quarter2ever kallar mig drivande i den diskussion som jag nyss citerade. Jag tolkar det som att glömmerallt redan ställt samma fråga ("brukar vi inte räkna på en tredjedel?"), bara det att jag gör det klarare genom att skriva som jag gör ("33%=1/3"). Sedan lämnar jag diskussionen och den fortsätter mellan q4e, glömmerallt och några andra.

Så att jag är drivande, det köper jag inte, onödigt hårt formulerat inlägg - ja, men inte drivande. Då ska man i mitt sätt att se på det fråga mer/vara på mer.

Därför

Blacksmithfarm röstar på quarter2ever

Jag försöker hitta något att teoria om,
men jösses vad alla tassar omkring denna gången!
Inte blir det lättare av att obligatoriska frågan besvarades av nästan alla
-innan rollerna blivit tillsatta....
DL 21,30 ikväll!
Jag tycker att det egentligen inte är någon som aktivt sökt efter ulvar så här långt...
Det mest skumma är egentligen LenaH
som idiotförklarat Tolkien,
men så väldigt OT att inte ens det är något att egentligen ta fasta på.
Sedan har jag reagerat lite på att vår nykomling Fio inte verkar ha särskilt många frågor?
Eller har vi andra lyckats ställa dem åt henne?
Några har kommenterat att det inte är så viktigt att veta hur många ulvar det är,
vilket jag själv faktiskt tycker att det är.
I alla fall att fundera över det från början
så inte en ond slinker med som god senare i spelet.
Jag återkommer med lite mer tankar under kvällen då jag hoppas på lite mer att gå på.

Hahaha ja jag fattar inget så jag fattar inte ens vad jag ska fråga ;)

Eftersom jag snart ska iväg, och inte litar på att kunna leka via mobilen, så lägger jag min röst nu.

Och av det jag hunnit gå igenom så reagerar jag på att quarter2ever kallar mig drivande i den diskussion som jag nyss citerade. Jag tolkar det som att glömmerallt redan ställt samma fråga ("brukar vi inte räkna på en tredjedel?"), bara det att jag gör det klarare genom att skriva som jag gör ("33%=1/3"). Sedan lämnar jag diskussionen och den fortsätter mellan q4e, glömmerallt och några andra.

Så att jag är drivande, det köper jag inte, onödigt hårt formulerat inlägg - ja, men inte drivande. Då ska man i mitt sätt att se på det fråga mer/vara på mer.

Därför

Blacksmithfarm röstar på quarter2ever
intressant att du röstar på mig direkt
när jag egentligen svarat på Habinas funderingar kring hennes röst
Nu är det en ovanligt svår första DL
tycker jag iaf
Men ändå...
och så är det quarter4ever
den där 2:an ser
lite slarvig ut....?
Men du fick till det rätt i röstlistan iaf

nu fick du mig att gå tillbaka och dubbelkolla hur många som är med
Vi är 17 st
ren matematik
30% av 17= 5,1 om vi ska vara petiga
och därtill har vi en ond spion plus en Gollum som kan vinna....
rent spontant så känns det som väldigt många onda med 5
Men å andra sidan räknar jag hellre lite högt än lågt,
vis från tidigare lekar
Så vad jag tror utifrån ren matematik är att det är minst 4 ulvar men fler än 5 vore:
Vääldigt många....

Min fetning. Fler än fem ulvar är inte ens möjligt med dom roller som finns och det antal deltagare leken har. Nio namngivna goda roller plus minst en bybo (annars borde ju dom inte stå med i rollistan.) Två namngivna ulvar plus en ond utanför lyan. Och Gollum. Det ger 14. 17 deltagare ger att det är tre kvar som inte är namngivna. Ulvar och/eller bybor. Vilket ger max fem ulvar plus en ond utanför lyan.

Tror säkert du hade koll på det här, men jag fastnade på uttrycket jag citerade.

Min fetning. Fler än fem ulvar är inte ens möjligt med dom roller som finns och det antal deltagare leken har. Nio namngivna goda roller plus minst en bybo (annars borde ju dom inte stå med i rollistan.) Två namngivna ulvar plus en ond utanför lyan. Och Gollum. Det ger 14. 17 deltagare ger att det är tre kvar som inte är namngivna. Ulvar och/eller bybor. Vilket ger max fem ulvar plus en ond utanför lyan.

Tror säkert du hade koll på det här, men jag fastnade på uttrycket jag citerade.
ok du är nog bättre på matte än mig
Men kan följa vad du tänker här

Så om jag är god så ska jag inte rösta men om jag är ond så ska jag rösta? Korrekt uppfattat?

Nja, inte rösta. Ulvarna pratar ihop sig på annan plats än i tråden och väljer vem som ska käkas. Och skickar sedan sitt val till LL. Men det finns även goda roller som har val att göra vid natt-DL. Du får läsa in dig på din egen roll och se om natt-DL har betydelse för dig. Eller skicka ett PM till LL om du känner dig osäker. :)

Nja, inte rösta. Ulvarna pratar ihop sig på annan plats än i tråden och väljer vem som ska käkas. Och skickar sedan sitt val till LL. Men det finns även goda roller som har val att göra vid natt-DL. Du får läsa in dig på din egen roll och se om natt-DL har betydelse för dig. Eller skicka ett PM till LL om du känner dig osäker. :)
Ja @Klara har helt rätt
som ond eller god ska man ju INTE visa det alls i denna tråden, allt som har med dolda röster såväl goda som onda sker direkt till LL,

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka