Det jag citerade?menar du cirkus inlägg eller FiaM´s?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det jag citerade?menar du cirkus inlägg eller FiaM´s?
Det kan säkert finnas flera men det var iallafall ett teoriinlägg!menar du cirkus inlägg eller FiaM´s?
jaDet jag citerade?
gällde det bådas inlägg?Det kan säkert finnas flera men det var iallafall ett teoriinlägg!
Jag citerade cirkus inlägg. Men alltså, snöa inte in på det för jag popcornläser bara just nu eftersom det mest handlar om Ringnörderi fn.gällde det bådas inlägg?
snön har smält bort härJag citerade cirkus inlägg. Men alltså, snöa inte in på det för jag popcornläser bara just nu eftersom det mest handlar om Ringnörderi fn.
Vad buke är knäpp - jag har missat FiaM's inlägg.
Jag hänger med och håller med om resonemanget och tänker ännu lite vidare på en grej. Det är förbaskat risky alltihop när det finns en ond spion. Å ena sidan så är det ju det viktigaste att Frodo är skyddad å andra sidan så är risken stor att den onda spionen listar ut vem som är Frodo - eller vem som är ängel om den skyddar sig själv (eller då Frodo) första natten.
Nästa fråga som du reser - hur de svarta ryttarna tänker skydda en "sin" ringbärare känner jag att jag inte riktigt orkar ta in redan. Jag hoppas slippa . Och inser samtidigt att de kan få en ringbärare BÅDE genom att Frodo käkas ELLER att han lynchas och någon av dom är med i lynchen.
eller har jag tänkt åt helvete fel nu?
Ingen som utsätts för tortyr av de svarta ryttarna lämnas opåverkad, mer får ni inte veta.Men även om den onda spionen får koll på Frodo så är det bara om svarta ryttarna käkar honom som de kan få infon. Vilket i sig väcker frågor, @Lobelia får man veta att svarta ryttarna käkade Bill Ormbunke, eller är det så om de käkar honom får de info och han fortsätter vara kvar i leken och det enda som vi får reda på i leken är att det inte blev något käk?
Lyncha Frodo innebär också en stor risk att svarta ryttarna får ringen....
Men även om den onda spionen får koll på Frodo så är det bara om svarta ryttarna käkar honom som de kan få infon. Vilket i sig väcker frågor, @Lobelia får man veta att svarta ryttarna käkade Bill Ormbunke, eller är det så om de käkar honom får de info och han fortsätter vara kvar i leken och det enda som vi får reda på i leken är att det inte blev något käk?
Lyncha Frodo innebär också en stor risk att svarta ryttarna får ringen....
För det första - Tolkien var ett geni, inte bara för sina litterära verk utan för att han insåg det finska språkets storhet.
För det andra - jag kommer att vara ute och ränna hela dagen(klädshopping står på schemat) så jag vore tacksam om ni såg till att skriva några korta, kärnfulla inlägg som förklarar allting tills jag kommer tillbaka.
Sedan har vi ju möjligheten att Glorfindels gissningar om vilka om är hobbitar kan komma ut i spioninfon också......Fast nu tycker jag att räknar ner riskerna lite med om onda spionen får reda på Frodos identitet - det är som jag ser det aldrig bra att ha en ond som VET även om det är en fegis som inte kommunicerar direkt, så vet den vilka som är svarta ryttarna, vilket gör fördel onda sidan. Om de onda då dessutom käkar Ormbunken och hellre väljer tortyr så får de dessutom infon serverad på silverfat. Än en gång så knyts temat ihop och Frodo (ringbäraren) måste på något vis hållas skyddad, han får varken käkas, lynchas eller bli avslöjad till onda spionen som jag ser det.
Jag har funderat lite kring alla rollerna och ringens egenskaper
Ringen är ett annorlunda redskap i spelet, som kan ställa till det rejält om den kommer i orätta händer, har det förekommit något liknande i lekarna innan?
Har aldrig spelat med ond spion förut men antar att det förändrar hur bla ängeln agerar på första DL?
Den "oskrivna" regeln annars är ju att ängeln skyddar sig själv första natten för att ge info till goda spionen om vem den är- kanske inte det smartaste denna gången då även en ond spion får info....?
Finns det andra saker som påverkas av att det finns en ond spion med? Förutom den uppenbara att onda sidan har en på sin sida som inte ingår i Lyan?
Jag tycker det verkar bli väldigt mycket spioninfo varje dag/natt i denna leken:
*Vanliga spionen får 5 lottade rader
*Onda spionen får 3 spionrader ( antar att de är lottade de också? Stod inget om det i beskrivningen?)
*Ringen ger FULL spioninfo den gången ringbäraren använder sig av den egenskapen, och om det är olika ringbärare under spelets gång kan det utnyttjas flera gånger (en gång/ringbärare)
*Pippin är både tvilling samt får veta 2 spionrader ( återigen antar jag att de är lottade?) varje natt(?) samt även vem som är beskyddad
@Lobelia Fråga ang Pippins beskyddsinfo: Får han veta all beskyddsinfo? Tänker på dels att ringbäraren kan använda sig av beskydd samt att även Gollum har ett beskydd( vilket jag antar är att stoppa lynchen mot sig själv?) Sedan kan också brevis dela ut ett beskydd.
@Lobelia Har en undran ang brevbärararen, det står att han har 5 paket att dela ut-
när dessa är utdelade ( om brevis lever så länge) så är de slut-
inga nya paket kommer till sas?
ja det var en av mina funderingar också, kanske framkom lite dåligt ser jag.Fast jag förstod det som att Gollum dels kan stoppa en lynch om han håller på att ryka och att han inte kan bli käkad en gång. Tänker jag rätt @Lobelia ?
Självklart är det inte bra, men frågan är även hur mycket de onda kan göra med infon... Men då måste vi även ha kommit så långt att ängeln faktiskt vet vem som är Frodo och det är långt ifrån enkelt skulle jag tro. Det kan ju även vara så att ängeln har helt fel och skyddar någon helt annan eller sig själv och då har de svarta ryttarna inte så mycket mer info ändå. Men helt klart är att rollen Frodo är extremt svår, den får inte sticka ut så de goda lynchar, får inte vara för övertydlig med sin roll så att ryttarna käkar, men tillräckligt tydlig så ängeln har en chans att skydda...Fast nu tycker jag att räknar ner riskerna lite med om onda spionen får reda på Frodos identitet - det är som jag ser det aldrig bra att ha en ond som VET även om det är en fegis som inte kommunicerar direkt, så vet den vilka som är svarta ryttarna, vilket gör fördel onda sidan. Om de onda då dessutom käkar Ormbunken och hellre väljer tortyr så får de dessutom infon serverad på silverfat. Än en gång så knyts temat ihop och Frodo (ringbäraren) måste på något vis hållas skyddad, han får varken käkas, lynchas eller bli avslöjad till onda spionen som jag ser det.