Jag har funderat lite kring alla rollerna och ringens egenskaper
Ringen är ett annorlunda redskap i spelet, som kan ställa till det rejält om den kommer i orätta händer, har det förekommit något liknande i lekarna innan?
Har aldrig spelat med ond spion förut men antar att det förändrar hur bla ängeln agerar på första DL?
Den "oskrivna" regeln annars är ju att ängeln skyddar sig själv första natten för att ge info till goda spionen om vem den är- kanske inte det smartaste denna gången då även en ond spion får info....?
Finns det andra saker som påverkas av att det finns en ond spion med? Förutom den uppenbara att onda sidan har en på sin sida som inte ingår i Lyan?
Jag tycker det verkar bli väldigt mycket spioninfo varje dag/natt i denna leken:
*Vanliga spionen får 5 lottade rader
*Onda spionen får 3 spionrader ( antar att de är lottade de också? Stod inget om det i beskrivningen?)
*Ringen ger FULL spioninfo den gången ringbäraren använder sig av den egenskapen, och om det är olika ringbärare under spelets gång kan det utnyttjas flera gånger (en gång/ringbärare)
*Pippin är både tvilling samt får veta 2 spionrader ( återigen antar jag att de är lottade?) varje natt(?) samt även vem som är beskyddad
@Lobelia Fråga ang Pippins beskyddsinfo: Får han veta all beskyddsinfo? Tänker på dels att ringbäraren kan använda sig av beskydd samt att även Gollum har ett beskydd( vilket jag antar är att stoppa lynchen mot sig själv?) Sedan kan också brevis dela ut ett beskydd.
@Lobelia Har en undran ang brevbärararen, det står att han har 5 paket att dela ut-
när dessa är utdelade ( om brevis lever så länge) så är de slut-
inga nya paket kommer till sas?