Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvinnor i trillogin som jag kan komma på, släktträd oräknade.

Lobelia Säckstabagger.
Rosa Kattun ( Sams blivande fru)
Belladonna Took ( en släkting till blibo och frodo)
Galadriel
Eowyn
Honmonstret
Ioreth ( helare i läkandets hus, Rohan)
Hjortrongull

Märks att du är nördig när du glömmer en av de lättaste, Arwen. :D

De stannar ju på ett värdhus som heter något med ponnyn, stegrande ponnyn? Kan det ha funnits någon kvinna där kanske?

Nja det var snarast en fortsättning på @FiaM s fundering, och att det viktigaste för ängeln är att skydda Frodo men om denne inte lyckas så är det självklart att de svarta ryttarna kommer att jaga Frodo, precis som i böckerna och filmen. Alltså finns det stor risk att Frodo käkas och om det skulle ske så står vi inför ett problem, hur kommer ryttarna att skydda ringbäraren? Det finns väldigt många scenarion för det så jag vet faktiskt inte om det går att fundera så mycket på. @quarter4ever det får jag nog fundera på om det skulle ske och hoppas på att det inte sker alls.

Vad buke är knäpp - jag har missat FiaM's inlägg.

Jag hänger med och håller med om resonemanget och tänker ännu lite vidare på en grej. Det är förbaskat risky alltihop när det finns en ond spion. Å ena sidan så är det ju det viktigaste att Frodo är skyddad å andra sidan så är risken stor att den onda spionen listar ut vem som är Frodo - eller vem som är ängel om den skyddar sig själv (eller då Frodo) första natten.

Nästa fråga som du reser - hur de svarta ryttarna tänker skydda en "sin" ringbärare känner jag att jag inte riktigt orkar ta in redan. Jag hoppas slippa O_o. Och inser samtidigt att de kan få en ringbärare BÅDE genom att Frodo käkas ELLER att han lynchas och någon av dom är med i lynchen.

eller har jag tänkt åt helvete fel nu?

Märks att du är nördig när du glömmer en av de lättaste, Arwen. :D

De stannar ju på ett värdhus som heter något med ponnyn, stegrande ponnyn? Kan det ha funnits någon kvinna där kanske?
Ingen nämnd vid namn. Jag tror att det finns någon/ några fler hobbit kvinnor omnämnda och kanske en och annan alv i verserna.

Fan vad nördiga ni är allihop!
Jag har läst böckerna men det var långt före min stroke så jag kommer inte ihåg så mycket ... :(

Nu har jag googlat med. Wikipedia listar goda och onda roller - och de skriver Gollum som ond. ;)
(intressant hade varit att ha med Tom Bombadill, som enligt wiki är immun mot ringens krafter...:p)

Vad buke är knäpp - jag har missat FiaM's inlägg.

Jag hänger med och håller med om resonemanget och tänker ännu lite vidare på en grej. Det är förbaskat risky alltihop när det finns en ond spion. Å ena sidan så är det ju det viktigaste att Frodo är skyddad å andra sidan så är risken stor att den onda spionen listar ut vem som är Frodo - eller vem som är ängel om den skyddar sig själv (eller då Frodo) första natten.

Nästa fråga som du reser - hur de svarta ryttarna tänker skydda en "sin" ringbärare känner jag att jag inte riktigt orkar ta in redan. Jag hoppas slippa O_o. Och inser samtidigt att de kan få en ringbärare BÅDE genom att Frodo käkas ELLER att han lynchas och någon av dom är med i lynchen.

eller har jag tänkt åt helvete fel nu?
Det här var typ det enda inlägget som behöver läsas på sidorna 5-10... :angel:

Det är skönt att upptäcka att jag inte behöver fundera något på var jag ska lägga min röst, här blev det ju glasklart! :eek: Tolkien är ett geni!! :mad::D
Jag tänker inte nämna så mycket mer än kvinnosyn och rasåtskillnad men då förstår du min syn på gubben...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka