Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, vad du är långt framme i dina tankar. Frodo har redan blivit käk. :crazy::nailbiting:
Nja det var snarast en fortsättning på @FiaM s fundering, och att det viktigaste för ängeln är att skydda Frodo men om denne inte lyckas så är det självklart att de svarta ryttarna kommer att jaga Frodo, precis som i böckerna och filmen. Alltså finns det stor risk att Frodo käkas och om det skulle ske så står vi inför ett problem, hur kommer ryttarna att skydda ringbäraren? Det finns väldigt många scenarion för det så jag vet faktiskt inte om det går att fundera så mycket på. @quarter4ever det får jag nog fundera på om det skulle ske och hoppas på att det inte sker alls.

Nu har jag läst ikapp, upplever det som många funderingar kring antal onda. Kan någon förklara varför det är viktigt att veta antalet? Jag försöker alltid tänka "en ond i taget" men finns det någon taktik som jag missar i och med det?

Nja det var snarast en fortsättning på @FiaM s fundering, och att det viktigaste för ängeln är att skydda Frodo men om denne inte lyckas så är det självklart att de svarta ryttarna kommer att jaga Frodo, precis som i böckerna och filmen. Alltså finns det stor risk att Frodo käkas och om det skulle ske så står vi inför ett problem, hur kommer ryttarna att skydda ringbäraren? Det finns väldigt många scenarion för det så jag vet faktiskt inte om det går att fundera så mycket på. @quarter4ever det får jag nog fundera på om det skulle ske och hoppas på att det inte sker alls.
Åtminstone inte så länge jag är kvar i leken, sen kan jag popcorn läsa och fatta allt! :D

Nu har jag läst ikapp, upplever det som många funderingar kring antal onda. Kan någon förklara varför det är viktigt att veta antalet? Jag försöker alltid tänka "en ond i taget" men finns det någon taktik som jag missar i och med det?
Nej så viktigt är det nog inte, jag behöver det mest för att kunna börja fundera på var jag har folk, det gör det lite mer synligt i min hjärna för mig helt enkelt. :D

Det är skönt att upptäcka att jag inte behöver fundera något på var jag ska lägga min röst, här blev det ju glasklart! :eek: Tolkien är ett geni!! :mad::D

Jag gillade böckerna men jag har ju lite svårt att tycka att någon som verkar tycka att kvinnor inte är värda några karaktärer i böckerna, kan vara ett geni. jag kommer på 5( och då har jag räknat jättespindeln..) och ingen är med särskilt mycket. Men jag kan ju glömt någon.

Så jag är ju lite inne på @LenaH s linje. :p

you and me both
@Snurrfian

Tror att det sitter i från de normala lekarna.
Jag började oroa mig över antalet efter en lek där goda inte höll koll på antalet goda/onda och däemed missade hur viktig en lynch var och förlorade leken. :cautious:

Jag gillade böckerna men jag har ju lite svårt att tycka att någon som verkar tycka att kvinnor inte är värda några karaktärer i böckerna, kan vara ett geni. jag kommer på 5( och då har jag räknat jättespindeln..) och ingen är med särskilt mycket. Men jag kan ju glömt någon.

Nåja det där med kvinnliga roller tror jag snarast hör till den tiden och landets kultur. De kvinnor som beskrivs är däremot väldigt starka individer. Men att kunna bygga upp en sån värld, ett språk osv snuddar på geni, men geni och dåre är inte så långt ifrån varandra... :p :D

Nu tog det stopp i min hjärna:
Arwen, Gladriel, Theodens dotter, ???

Tror att det sitter i från de normala lekarna.
Jag började oroa mig över antalet efter en lek där goda inte höll koll på antalet goda/onda och däemed missade hur viktig en lynch var och förlorade leken. :cautious:

Där har du en poäng, men det brukar ju komma upp längre in i leken, nu fick jag lite känsla av ulvar (behöver förstås inte vara det dock) som pratar antal bara för att verka som de teoriar och är aktiva. Därav min fråga. :)

Nåja det där med kvinnliga roller tror jag snarast hör till den tiden och landets kultur. De kvinnor som
på geni, men geni och dåre är inte så långt ifrån varandra... :p :D

Rosa nämns typ bara i förbifarten spindeln är mest hemsk och de andras viktigaste egenskap verkar vara att de är extraordinärt vackra. :cool: Ja jag tror absolut att det har med tid och kultur och göra, åtminstonde delvis.

Men visst är böckerna fantastiska på sitt vis ändå.

Där har du en poäng, men det brukar ju komma upp längre in i leken, nu fick jag lite känsla av ulvar (behöver förstås inte vara det dock) som pratar antal bara för att verka som de teoriar och är aktiva. Därav min fråga. :)

Jag tycker det rätt ofta är en av de saker som diskuteras först i trådarna.

Första översättningen av Bilbo

11774371_13.jpg

Jag personligen vill hålla koll redan från början hur många det Kan vara
Sedan kan man ha fel
Been there
Done that...
Så därför räknar jag hellre lite för högt än för lågt
För när leken närmar sig slutet är det obehagligt att
få en överraskning att där fanns en ulv mer än man trott...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka