Kampen om ringen - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo men Q verkade ju tycka 30% onda inlusive de utanför lyan var troligt?, och jag tycker 30 verkar lågt. Men det är möjligt att jag missförstod @quarter4ever .

Däremot håller jag med henne om att det är bättre att räkna med för många än för få.
Vi talade om precis samma sak egentligen precis som Gabbi_O
Alltså - alla har ju svarat ungefär samma sak på den obligatoriska frågan - att Smeagol är god och Gollum genom ringens kraft är ond.

Min slutsats är att JRR Tolkien var en gammal knäppskalle och alla ni som orkat er igenom böckerna förtjänar en :bow:
Och jag som gjorde det på engelska dessutom i 17 års åldern då?
Blir det
:bow::bow:
då?
:p

Alltså - alla har ju svarat ungefär samma sak på den obligatoriska frågan - att Smeagol är god och Gollum genom ringens kraft är ond.

Min slutsats är att JRR Tolkien var en gammal knäppskalle och alla ni som orkat er igenom böckerna förtjänar en :bow:

*host*

Jag har sett alla filmerna x antal gånger
(har förvisso läst "Bilbo" och början på själva ringen-trilogin, men har inte läst klart själva trilogin...)

*host*

Eller sett alla filmerna x antal gånger
(har förvisso läst "Bilbo" och början på själva ringen-triologin, men har inte läst klart själva trilogin...)
problemet med det är att filmerna
( både vad det gäller Hobbit trilogin och Lord Of The Rings)
inte är helt trogna mot det skrivna ordet..

*host*

Jag har sett alla filmerna x antal gånger
(har förvisso läst "Bilbo" och början på själva ringen-trilogin, men har inte läst klart själva trilogin...)
Ja just det, Bilbo hette den och inte Hobbit. Jag kanske tom. har läst den! Men tror inte jag läste klart triologin och gjorde jag det så minns jag inte för det var fööör längesen. Filmerna har man ju hunnit sett ett par gånger så det är lättare att komma ihåg dom! :idea:

Haha :angel:
Jag har faktiskt läst något men jag tror inte jag läst alla (hur många är det? 3? eller räknar man med Hobbit boken också?) men det var så längesen att jag inte minns det :o (ursch nu känner jag mig gammal!)
Tja Sagan Om Ringen är 3 st
Hobbit( heter egentligen Bilbo) en enda
Sedan finns det ett antal böcker
( tror det är 3)
som behandlar allting innan Sagan Om Ringen (tex Silmarillion)

Senast ändrad:

Jag vet det:p
Har tänkt läsa dem... ...någon gång... ;)

Haha :angel:
Jag har faktiskt läst något men jag tror inte jag läst alla (hur många är det? 3? eller räknar man med Hobbit boken också?) men det var så längesen att jag inte minns det :o (ursch nu känner jag mig gammal!)

Ja, och så Simarillion (stavning på det:o) om man vill räkna med den, visst är det samma värld den handlar om? (avslöjar mina bristfälliga Tolkien-kunskaper):angel:

Framförallt hoppar väl filmarna över rätt mycket. nu var det länge sedan jag både läste och såg(har bara set första delen av hobbitgrejen men de andra har jag sett allla tre) med t-ex Tom bombadill eller vad han hette är väl inte med alls i filmerna?

The Lord of the Rings - 3 böcker.
Bilbo a hobbits tale - (prolog typ)
Silmarillion
plus ett antal böcker om "Ringens värld", tror de är åtminstone 3-4 stycken.
Så, många böcker är det! Men sååå bra! :love:

Då var jag nog 9-10 eftersom jag hoppade över 2a klass. Kan det verkligen stämma, 9-åringar är ju pyttesmå? O_o
Men sagan om ringen är ju hur bra som helst!! :D Jag läste dem när jag var typ 11 år första gången... :angel: Men jag skyller på att jag inte ens visste om dem innan dess!!

Det är skönt att upptäcka att jag inte behöver fundera något på var jag ska lägga min röst, här blev det ju glasklart! :eek: Tolkien är ett geni!! :mad::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka