Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plötsligt blir det tyst, skrämmande tyst. Det är hög tid att hitta en väg ut, de skymtar dagsljus, det verkar sila in genom en glugg i den stora sal det just kommit in i och ännu ljusare verkar det vara i en kammare helt nära. Nästan utmattade av anstängning sjunker de ihop i den relativa säkerheten av den mindre kammaren. Tystnaden bryts av Gimlis mörka stämma, han sjunger om salar av guld, de underbara ting dvärgarna smide och dekorerade med ädla stenar. Och om mithrillen ädelsilvret, den åtråvärda metall som idag är ovärderlig. Frodo sticker försiktigt handen innanför skjortan och fingrar på sin avskedsgåva från Bilbo, en bryna av mithrill.

Boromir väcker dem ur deras drömmar och de var vidare mot norra valvet, här finner de en grav, Balins grav, en hjälte och en vän till Frodos farbror Bilbo.

maxresdefault.jpg

Här vilar Balin Fundins son, konung över Moria

Plötsligt brakar det till, trummorna börjar sitt BOOM, BOOM, BOOM.

Ett stort troll kommer in i kammaren med svärdet i högsta hugg och ett spjut i ena handen. Med en mäktig rörelse kastar han spjutet mot Frodo som kastas mot väggen. Boromir och Gimli kastar sig mellan Frodo och Trollet medan Legolas skjuter pil på pil, det blir en lång kamp men till slut faller trollet död. Gimli hinner inte undan utan mosas under trollets tyngd.

Sällskapet rusar fram till Frodo och Gimli, alla tror att båda är döda, ingen kan över leva att naglas fast med spjutet i bergväggen eller att mosas av en 3-meters bjässe på, men Frodo förvånar dem alla. Han reser sig på skakiga ben och under skjortan skymtar de en sliverne brynja, med med Gimli är det värre. Han får en egen grav bredvid sin dvärgfrände

Viva var Gimli

Jag är ledsen @cirkus, men det här gör dig ganska misstänkt ;)
Men du tycker inte att jag har vacklat?

Själv undrar jag varihelvete är Frodo ?

Den BORDE ha röstat på samma person idag och igår.

jag har ju för tusan bara suttit och VÄNTAT på att någon ska rösta på Klara, Jag hade följt direkt.

Okej.... :crazy: Jag känner mig skitdum som inte stod på mig mer om att jag inte tyckte att Viva särskilt skum utan tyckte att Cirkus var desto skummare... Men vem kan man lita på nu då? För Klara känner jag mig inte så säker på längre heller... :crazy:

Jag kan bara säga att det är så jävla uselt spelat att vi förtjänar att förlora.

Grattis Onda!

Sen att Snurrfian och Klara antaligen har skitkul i lyan är väl fair enough

Jag blir lite lur på Cirkus. Å ena sidan så borde en ond cirkus spela smartare, å andra sidan är det något med all denna velighet och ångest som inte övertygar mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka