Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kikar lite på Snurrfian. Igår kom hon inte med så himla mycket. Resonerade lite kring dvärgfrågan och eventuella hintar från onda utanför lyan. Inget som säger något om hennes roll, tycker jag. Idag däremot tycker jag att hon snurrar till det väldigt mycket för sig. Hon bygger sina teorier på en faslig massa antagaden. Eller är det verkligen antaganden? Tanken väcks ju, att Snurrfian utgår från saker hon vet för att hon sitter i lyan och råkar förvirra till det för sig. Hon röstade igår på EmmaN, som vi vet var god. Men det händer ju ofta att goda röstar på goda, så det säger ju absolut ingenting. Däremot skriver hon i sitt röstinlägg att hon inte vill lägga en tredjeröst på Zassoo för att hon inte är tillräckligt säker på att hon är ond. Kan det vara för att hon inte vill att hennes röst ska räknas bort idag?

Jag vet inte.
Hon kommer med vettigatankar. Men jag vet inte o jag vågar lita påve henne.

Okej. Jag röstade ju också på cirkus igår, med utgångspunkt i samma kommentarer (om Hedinn) som du tagit fasta på. Det jag inte förstår är varför du idag lägger en röst på Niyama med en, i mitt tycke, tunn motivering. Jag ser inte varför Niyama skulle vara mer skum än cirkus. Därför jag undrar hur du ser på din röst på cirkus idag.

Jag tänkte om det hade varit så att Zassoo hade klarat sig i lynchen och om bollen inte är ond utanför så fanns det alla möjligheter för lyan att få det att se ut som om hon skulle vara det. Men nu åkte Zassoo i lynchen så den möjligheten föll den också. :D Sen finns det ju alltid möjligheten att Bollen är i lyan och Zassoo var lite ringrostig och följde en lya kollega helt enkelt. :D
Så egentligen blir jag inte så mycket klokare på var jag har bollen efter den här utläggningen heller... :arghh:

Det fetade: Varför skulle det se ut så? Jag fattar verkligen inte. Om bollen inte ingår i lyan så lär inte lyan haft koll på om hon är ond eller inte. Att zass "följde" bollen säger ingenting väl ingenting om bollens roll?

Däremot skriver hon i sitt röstinlägg att hon inte vill lägga en tredjeröst på Zassoo för att hon inte är tillräckligt säker på att hon är ond. Kan det vara för att hon inte vill att hennes röst ska räknas bort idag?

Lite intessant. Det bästa är väl att rösta på den man tycker är mest skum, oavsett om det är en första-, andra-, tredje- eller fjärderöst. Men vet inte om det säger något, snurrfian funderar ju faktiskt kring flera och uttrycker inte direkt i inlägget att någon är mer misstänkt än någon annan.

Heartstring - röstningen igår, där zass la tredje rösten totalt och andra rösten på heart tycker jag tyder på att heart inte sitter i lyan.

Viva - andrarösten på zass tyder väl på att viva inte sitter i lyan. Nu minns jag inte, det kanske var så att Viva inte visste att hon la en andraröst? Då är det väl mer osäkert.

BSF - tycker både rösten på cirkus igår och det jag redan tagit upp om hennes röstmotivering idag är skumt.

Snurris - verkar snurrig :p hela resonemanget tycker jag är snurrigt och långsökt, men jag vet att jag brukar tycka det om snurris (förlåt). Minns en lek där jag visste att hon siare (har jag för mig?) och så spelade hon skumt och jag fick jobba ihjäl mig för att hon inte skulle lynchas. Alltså säger det typ ingenting om snurris.

Är här en snabbis och ska försöka hinna läsa igenom och rösta. Kommer ha mer tid imorgon om jag fortfarande är kvar då, har besök i helgen.

Lite intessant. Det bästa är väl att rösta på den man tycker är mest skum, oavsett om det är en första-, andra-, tredje- eller fjärderöst. Men vet inte om det säger något, snurrfian funderar ju faktiskt kring flera och uttrycker inte direkt i inlägget att någon är mer misstänkt än någon annan.
Jo, jag håller med dig. Men att det var just Zassoo, som hade den roll hon hade, som Snurris ville undvika att rösta på tycker jag är lite intressant. Eller så betyder det ingenting.

Jo, jag håller med dig. Men att det var just Zassoo, som hade den roll hon hade, som Snurris ville undvika att rösta på tycker jag är lite intressant. Eller så betyder det ingenting.
Fast det bygger ju på att jag i sådana fall skulle ha vetat vilken roll Zassoo hade och då skulle jag har suttit i lyan och borde alltså försökt hitta andra som verkar misstänkta, och då hade jag väl knappast nämnt att jag funderade på att lägga min röst där?

Fast det bygger ju på att jag i sådana fall skulle ha vetat vilken roll Zassoo hade och då skulle jag har suttit i lyan och borde alltså försökt hitta andra som verkar misstänkta, och då hade jag väl knappast nämnt att jag funderade på att lägga min röst där?
Alibi.

Snurrfian: här tycker jag att det är väldans snurrigt idag. Teorin kring varför zassoo röstade på samma som mig och om det skulle säga något om min roll eller så säger det inget om min roll och kan det vara så att lyan tänkte osv. Känns lite snurrigt och för mig lite invecklat..
Tycker att det är intressant att hon skriver i sitt röstinlägg igår att hon inte ville lägga en tredjeröst på zassoo. Är det för att hon visste zassoos roll och inte ville att hennes röst skulle räknas idag? (ser att hon påpekar att hon då inte borde ha nämnt att hon funderade på att rösta på zassoo om hon var ond ser jag medans jag skriver)
Niyama: var också en som inte ville lägga sin röst på zassoo igår, men hon har förklarat idag att hon la sin röst på den hon misstänkte mest (jag) och hon ger inte mig ett ont intryck så här långt.
Heartstring: igår röstade jag på heartstring. Jag behövde rösta tidigt och tyckte jag hittade mest att teoria om där, även om det var en tunn teori. Med tanke på att hon röstade på zassoo, även om det blev en ogiltig röst samt att zassoo röstade på henne så vill jag försiktigt ha henne åt goda hållet då jag ändå tror att lyan helst inte röstade på zassoo.
Blacksmithfarm: förstår inte riktigt hennes röst på cirkus igår men eftersom det var första DL kan jag ändå tänka att det är en sån röst sas. Idag behöver hon rösta tidigt och röstar på Niyama. När hon röstar på Niyama har hon inte fått Niyamas svar, men jag tycker nog ändå att rösten är lite skum. Jag förstår att det är svårt att rösta tidigt för det brukar inte ha hänt så mycket då, och jag känner väl lite samma sak själv som behöver rösta nu, och sen mest troligt inte kan var online mer, men, jag tycker nog sammantaget rösten idag + rösten igår gör att jag får skumvibbar. Sammanställningen hon gjorde igår över allas svar på frågan är ju också en sån sak jag sett henne göra även som ond, och hon "slängde" ju ur sig en del "teorier"/misstankar kring den igår. Så idag väljer jag att rösta här, och hoppas att jag kan göra bättre ifrån mig imorgon (om jag är kvar).
bollen__ röstar på Blacksmithfarm

Öh va? Är det alibi att nämna att rösta på någon?
Ja, alltså, jag menar att om hon helt undviker att nämna Zassoo, när hon ändå varit inblandad i hela diskussionen, skulle kunnat sett misstänkt ut. Onda teoriar ju ofta om andra onda som ett alibi.

Ja, alltså, jag menar att om hon helt undviker att nämna Zassoo, när hon ändå varit inblandad i hela diskussionen, skulle kunnat sett misstänkt ut. Onda teoriar ju ofta om andra onda som ett alibi.

Onda teoriar väl i princip alltid om andra onda, särskilt om dessa varit uppe i diskussioner. Så jag tycker inte att det är ett alibi om det inte är "extremt". Alltså verkligen jaga någon.

1. EmmaN ,röstade på zassoo igår (som var troll) så plus i kanten för det. neutral med viss övervikt åt det godare hållet pga röstresultate
2.quarter4ever - det är jag :D¨

3. Cirkus verkar tycka att LLarna är stränga och tycker det är mycket att hålla reda på, saknar ängeln. Är fundersam kring den initiala ringbäraren och hur den kan nyttja ringen. Förklarar lex Lindgren för heartstring, tycker hedinns kommentar om dvärgar är skum. Reflekterar precis som jag över hur svårt det är att få ut trollet, iom att den sitter i lyan samt även att det ger de onda en väldig fördel i lynchen efter om de goda inte lyackas samla ihop rösterna
Röstade på BSF igår. Vet inte vart jag har cirkus, så få stå som neutral så länge

4. Mirtai var med mycket i diskussionerna igår när hon väl kom in. Misstänkte cirkus för hennes kommentarer om Hedinn, undrade om EmmaN och Viva satt i lyan ihop och om Viva följde en annan lyamedlems röstning? jag var tveksam till det redan innan DL och som det senare utföll sig så verkar det inte alls troligt iom att zassoo var trollet. Blir fundersam över Mirtais ovanligt många misstankar som hon driver, hon bruka ju mest flyta med och vara lagom skum? Så noterar men håller henne för neutral så länge.

5. Snurrfian har mest skrivit ot, har besvarat obligatoriska frågorna, verkade förgrymmad på mig då jag skulle ”snott” hennes tänkta utlägning om Legolas ?? rädd för att besvara frågan om alver har spetsiga öron med tanke på hur det utföll sig i förra leken med staffan&kristina Kommenterar lite kring om det är ärofyllt eller inte att ha fått en travhäst uppkallad efter sig ur Alven Legolas perspektiv . Ifrågasrätter om trav verkligen är så glamoröst? Röstar på emmaN
neutral men eftersom snurrfian alltid tenderar att te sig skum för mig så håller jag ögonen på henne.

6. Blacksmithfarm har tagit den rosa ledatröjan i leken så här långt J Sprutar ur sig inlägg och hugger på det mesta. Konstaterar , precis som jag, att det nog kommer hända mycket i kulisserna som gör att det som ”syns” i tråden kanske inte är självklart något man kan lita på. Funderar över fördelmingen onda/goda, kommenterar att LL täppt till chansen att kunna lägga flera röster, ifrågasätter Zassos fundering kring att hästen Legolas lika gärna kunnat heta sauron, och undrar om densamme är rädd för att käka Legolas. Tycker att det är de onda som ska jags och funderask ring, inte dvärgar(bybo (r). Konstaterar att gandalf och Balrogen är som ett kärlekspar som kan dra med varandra . Gå igenom alla med utgångspunkt frpn de obligatoriska frågorna, och verkar glad att leda inläggsstatistiken J, funderar kring om Hedinns kommentar om dvärgar fått heartstring att anse hedinn ond. Tycker inte att hedinn borde vara bybo? Tycker att hennes kommentarer på alla är att dra igång teoriandet.
röstade på cirkus och jag tycker det är svårt att avgöra vart man har BSF, så får hålla henne neutral

7. Klara har hittat leken, observerade att jäg tänkt fel ang utslagsröst ( jag hade tolkat det som extraröst) har svarat på de obligatoriska frågorna . behöver se mer av Klara
röstar på mig, så det är klar(t) ;)jag håller ögonen på henne, men om det gör henne ond vet jag inte så- neutral

8. Gabby_Ossi hittat leken, fundrat kring en massa olika scenarion utifrån rolllistan, har besvarat de obligatoriska frågorna röstar sist av alla igår på bsf, kan inte hålla henne för annat än neutral just nu

9. LenaH ha hittat leken och besvarat de obligatoriska frågorna, Annars mest haft moderatoruppdrag att ändra i beskrivningar, Rädd att banna eller radera tråden. kunde inte rösta igår, eller delta i diskussionerna, så får avvakta med omdöme om henne

10. bollen__ hittat leken och undrar lite om Boromir Röstar först av alla i dag på heartstring behöver se mera av bollen__ för att tycka något så neutral

11. Niyama ifrågasätter och kollar så allt bliver kallat vid dess rätta namn ( spioninfo och inte siarinfo) jhakar upp sig lite på Legolas om det är en fiktiv person . Verkar inte kunna sagan om ringens figurer. Funderark ring bristen på beskydd i leken . är med mig i mina nattfundringar kring trollet samt om olika sätt att stoppa lynch. Verkar tillhöra ”old school” och tycker att obligatoriska frågor är icke.konstruktiva för leken. Aktiv igår, frågan är åt vilken sida`Neutral med ett öga på sig

12. Viva nykomlingen i gänget – kul med nya J verkar kämpa med rollbeskrivningarna Funderark ring balrogen och att de onda kan ha lättare att förstå att de blivit utsatta för den. Bra funderingar röstade också på zassoo igår, vilket kanske talar för att hon inte sitter i lyan i alla fall. Neutral med plus i kanten för rösten

13. Hedinn har hittat leken och besvarat obligatoriska frågorna. Hennes svar om aluminiumskor har fått andra att fundera kring om hon försökt hinta om att hon skulle vara bybo, och om detta skulle kunna tyda på att hon istället är ond? la tredje avgörande röst på zassoo, så kanske var jag fel ute som röstade på henne igår? håller ett öga på henne men står som neutral för mig just nu

15 heartstring den andra återvändaren till uövlekarna- välkommen tillbaka till dig med J

Snabb att vilja ta på sig packningen och hämta ringen. Okckså frpgande till vad de obligatoriska frpgorna ska tjäna till. Verkar uppskatta att anses ung J hugger lute på BSF, efter det kommit fram om hennes 10-taliga rätinlägg i senaste leken i en och samma lynch, fortsätter med att kommentera hennes avatar på ett sätt som att även den kan antyda en viss skumhet? Antydr att hon själv är lika blek som figuren Olaf på hennes avatar blek=vit= oskyldig? Väntar på att teoriandet ska komma igång efter hennes eget försök att dra upp att dvärgar (bybo) är duktiga smidare
hann inte rösta med motivering på zassoo igår. Neutral

16 Sedna var frågande till vivas röstmotivering, men accepterade den efter det framkommit att den lagts via mobil. jag håller ögonen på viva också, men även hon får vara neutral tills vidare

postar detta nu innan uppdateringen ifall jag inte får chansen sedan....
edit la till en smiley i min kommentar om Klara (;) )
Du är ju rolig :rofl:

Först misstänker du mig i typ 10 lekar för stt jag inte teoriar. Nu gör jag det och då är det misstänkt :laugh:

Bsf sprutar ur sig misstankar. Ett sätt att få igång leken visst men fubderar lite på hur mycket substans det finns i det hon skriver?

Q verkar lite mindre på än vanligt, troligen fölvakning som påverkar?

Snurrfian jag hänger verkligen inte med i hennes resonemang idag men jag vet inte om det gör henne ond. Tveksam blir jag dock

Viva inser att min teori runt henne igår inte håller. Så sätter henne som neutral så länge

Du är ju rolig :rofl:

Först misstänker du mig i typ 10 lekar för stt jag inte teoriar. Nu gör jag det och då är det misstänkt :laugh:
Jag noterade det för att det ovanligt( i alla fall för mig) att se dig göra det, det betyder inte att jag misstänker dig, då hade jag nog skrivit att jag tyckte det var misstänkt.;)
Sedan höll jag inte med dig i dina misstankar om en lex fio ang EmmaN och Viva igår, och sedan visade det ju sig att EmmaN var bybo eftersom hon käkades efter jag skrivit listan så då blev det ju uppenbart att det inte varit fallet.

Jag har åkt tåg i 10 timmar och suttit och hållit en av mina råttor i famnen medan hon dör utan att jag kan göra ett smack för att hjälpa henne. Jag är totalt mossig i huvudet och orkar inte läsa igenom tråden för att hitta något misstänkt. Så eftersom min röst ändå inte räknas väljer Viva att rösta på Snurrfian av den simpla anledningen att hon är den enda vi vet med säkerhet röstade på en god spelare igår. Dessutom reagerar jag också på att många av hennes inlägg idag känns röriga. Vet dock inte det kanske är hennes vanliga sätt att spela. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka