what the F??? att bli kallad FT-människa av otäcka små leknissar o tydligen bli dragen över en kam med andra??? Huvaligen, bäst att hålla sig låååååångt borta från dessa galna lekar!![]()
Förnekar du den ärofyllda titeln
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
what the F??? att bli kallad FT-människa av otäcka små leknissar o tydligen bli dragen över en kam med andra??? Huvaligen, bäst att hålla sig låååååångt borta från dessa galna lekar!![]()
Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva
Snurrfian röstar på EmmaN
21,41Niyama röstar på bollen
21.58 Hedinn röstar på Zassoo
21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
21.59 Sedna röstar på Cirkus
Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
LenaH missar att rösta ( giltigt förfall)
heartstring 2
cirkus 2
zassoo 3
BSF 2
viva 1
EmmaN 1
bollen__ 1
Q4E 1
hedinn 1
zassoo var trollet, som ingår i lyan viket gör att EmmaN, Viva och Hedinns röster idag inte kommer att räknas, vilket
ger en stor fördel för de onda i dagens lynch. Kommer detta få effekten att lyan idag kommer samla sina röster för att försöka få ut en god? eller att de kommer avvakta till slutet kanske, för att kunna haka på där goda röstat på goda?
Så var det ju allt som händer bakom kulisserna.
Orchkungens röst räknas ju som utslagsröst, (så länge inte Gandalf röstar på samma) så funderar på om dennes röst redan låg på någon som hade 2 röster eftersom ingen ändring kom i slutet? Eller tyckte lyan inte att det var värt det att föröka rädda trollet? För visst är trollet bra att ha längre fram, men det kan ju också hända att den blir siad när /om gimli får börja använda sin förmåga, och då är ju risken att trollet åker med så bred marginal att effekten att rösterna på den gör att de som lagt dem inte räknas i nästkommande lynch,Om man nu ponerar att alla 3 igår var goda ( eller iaf utanför lyan) så innebär det ju en stor fördel i dagens lynch så de kanske tyckte att det ändå blev ett bra utfall?
håller med er båda, men funderar mest på varför inte trollet räddades igår? Cirkus och bsf hade båda 2 röster ( iofs bsf fick andra rösten precis innan dl ) så om inte alla dessa ingår i lyan, så borde ju orchkungen försökt ändra till någon av dem?
Jag la andra rösten på cirkus, 21:59 Andra rösten på BSF kom också 21:59. Totalt var det sex röster (varav en ogiltig) som kom sista två minutrarna, så kanske inte helt lätt att förutspå uttgågen av röstningen och ändra. Dessutom sticker en sen röständring verkligen ut.
Edit: ändrade då jag skrivit fel klockslag
Översikt så här långt:
Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva
21.38 Snurrfian röstar på EmmaN
21,41 Niyama röstar på bollen
21.58 Hedinn röstar på Zassoo
21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
21.59 Sedna röstar på Cirkus
Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
LenaH missar att rösta ( giltigt förfall)
zassoo lynchas DL1, var troll
EmmaN käkas nattDL1 var bybo
Viva och Hedinn, 2 st som röstade på trollet igår vars röster inte kommer räknas i dagens lynch
Samtidigt verkar hon inte vilja följa det själv. När vi nu vet att Z var trollet så känns detta skumt.Man röstar väl på den man misstänker mest, oavsett om det är en första, andra eller tredjeröst? (Om det inte är i slutet av röstningen och den man misstänker mest kanske inte har nån röst och man har en misstänkt som har fått flera.)
Jag har lovat mig själv att inte rösta i sista minuten. Kanske ändrar sen.
Velar mellan zass och bollen, egentligen är zass ett bättre val eftersom hon redan har fått röster. Men jag tycker alltid zass är skum. Så, motiveringen finns i citatet, första stycket. Dvs, bollens skumma motivering till sin röst.
Niyama röstar på bollen
Förtäckt hint kanske? Fiskar hon efter sina vänner utanför lyan kanske?Eh, var det inte du som skrev jättetydligt när du var ond utanför lyan?![]()
Och det får mig snarare att tänka att Hedinn kanske skrev så för att hon INTE är dvärg men vill få någon att tro det?
Men Hedinn skrev väl inte om dvärgar alls? Var det inte heart som gjorde den långsökta kopplingen?
Som jag kom på sen - Hedinn kanske ville få någon att TRO att hon är bybo![]()
Ja, vi alla utger vi oss för att vara bybor typ. Men kom igen, skulle Hedinn vilja "hinta" om att hon är bybo genom att skriva om aluminiumskor? Nja?
Ja och det känns lite långsökt att det är en godförklaring av sig själv att skriva om aluminiumskor. Jag tror inte ens att Hedinn själv förstod att någon skulle göra en sån koppling.
Alltså - jag vet inte.
Jag tänker lite som zassoo att det nog är medvetet på något vis. Antagligen är det bara att för att svara på ett annat vis än alla andra. Men tanken slog ju mig att det kan vara för att få någon att nappa såsom heart gjorde, sen vet ju jag inte om heart hade koll på att dvärgarna är bybor. Så kort sagt, jag har inte en jävla aning![]()
Förnekar du den ärofyllda titeln![]()
ja det är sant , det gick fort där på slutet.Det drällde in röster på slutet. Den tredje rösten på Z kom 21:58. Även om lyan ville rädda Z är det inte säkert att de faktiskt hann...
Ja, du har rätt. Jag försökte se mönster i röstningen, bara...Varför skulle det betyda att bollen är ond? Ulvar brukar väl sällan samla sina röstar om det inte är avgörande lynch och de vinner om de gör det? De kan ha råkat rösta på samma, eller också inte.
För att snurra till det för oss? För att de inte vill ha kvar "godförklarade"? Eller så trodde de att hon hade en nyckelroll (som du var inn på...)ja jag reflekterade precis över detsamma? Varför ta EmmaN idag när hennes röst ändå inte räknades?
De kan ju ha trott att hon hade en sådan god roll att det var bäst att ta ut henne kanske?
borgmästaren kan ha lagt in om stop av lynch mot någon om lynchen går mot den personen
Vem borgmästaren lade in om stop mot lynch mot
Är inte det Gimli's förmåga??
Gimli kan byta plats med en som lynchas om han lagt in om det innan som jag tolkar det?imli –Gimli är en lojal kamrat, och ställer upp för sina vänner i allt. Han kan välja att ta den lynchades plats, Gimli meddelar senast dag DL vem han vill byta med om denne blir lynchad. (Dag DL). Gimli kommer även dag 2 att rädda Pippin från Palantiern (en mäktig sten för kommunikation som också kan visa framtiden och det förgångna) han hittar och kan från Natt DL 2 använda den, men endast två gånger försöker han en gång till kommer han att förfalla till ondskan vilket är otänkbart för honom.
Borgmästaren kan stoppa en lynch enl beskrivningen och då brukar man väl kunna lägga in om det innan? så att han stoppar lynchen om den går mot den personen han angett?Gandalf -är en mäktig trollkarl, en av Istari och kommer från västerns rike. Han tyngs av ansvaret för gruppen och vid oenighet så har han utslagsröst. Gandalf kan även stoppa en lynch. Om Gandalf är med och lynchar balrogen kommer balrogen slingra sin svans runt Gandalfs ben och dra med honom i Döden. Om balrogen är med och lynchar Gandalf kommer han att sända ut eldblixtrar som slår ut balrogen och denne följer med ner i djupet.
(dag DL)
Borgmästare
vad kan ha hänt innan dl1 igår?
Balrogen (mindtwistern) kan ha försökt ändra någons förmåga och bytt ut "offret" till sitt eget val
(Kanske är det därför EmmaN blev käk? Att Balrogen valde EmmaN som nytt offer och han råkade twista en i lyan? Balrogen vet ju inte vad utfallet av dennes mindtwist blir?)
Sam (trädgårdsmästaren) kan ha gissat på vem som är Frodo
borgmästaren kan ha lagt in om stop av lynch mot någon om lynchen går mot den personen
vad kan ha hänt efter dl1 igår?
Nazgulen (Initiala Ringbäraren)kan ha gissat på en lyamedlem
Pippin( spionlärlingen) ska ha fått mellan 1-3 rader spioninfo
Sam( trädgårdsmästaren) kan ha gissat på vem som är Frodo
Legolas (spionen) ska ha fått upp till max 5 spionrader
Aragorn kan ha väckt EmmaN för att få med en dold röst idag åt de goda
Vad kan spioninfon bestå av?
Vem balrogen mindtwistade
Vem balrogen valde ut till nytt offer
Vem borgmästaren röstade på ( eller ? kanske bara kommer med om utslagsrösten använts?)
Vem borgmästaren lade in om stop mot lynch mot
vem orchkungen röstade på (eller? kanske bara kommer med om utslagsrösten använts?)
vem Sam gissat på som Frodo ( kanske tom vilka två, om han inte hittade rätt direkt? eller kommer det som 2 olika rader kanske?)
Vem nazgulen gissade på som lyamedlem
Har jag glömt något?
Jag måste rösta tidigt idag, så jag har börjat läsa om gårdagen...
Fastnade först för Nyiamas resonemang.
Samtidigt verkar hon inte vilja följa det själv. När vi nu vet att Z var trollet så känns detta skumt.
Och så reagerade jag på detta svaret till Snurris ang. onda utanför lyan:
Förtäckt hint kanske? Fiskar hon efter sina vänner utanför lyan kanske?
Nä, nu måste jag rösta. har bläddrat igenom leken och den jag fastnat för och inte kan skaka av mig är Niyama.
Hon tycker att man ska rösta på den man finner mest misstänkt men verkar inte vilja göra det själv. Dessutom diskuterar hon onda utanför lyan med snurrfian. Kan det vara så att Niyama sitter i lyan och att Snurrfian ev är ond utanför? Hennes röst på bollen__ skaver också lite. bollen__ la lekens första röst, det är inte alltid lätt med motiveringen då. När Niyama lägger sin röst så har det ändå hänt en del, trillat in fler röster. Så, därför får det bli:
Blacksmithfarm röstar på Niyama
Måste röstA NU. Som ni ser är jag inte sams med mobilen.
Blacksmithfarm röstar på cirkus
Hon verkade vilja misstänkliggöra hedinn för aluminium skorna. Jag tycket att heartstring är den som verkar skummar i så fall.
Därför undrar jag om cirkus har ngn baktanke...
Tycker nog att teorin om att Hedinn försökte godförklara sig själv med aluminiumskorna är extremt långsökt. Snarare ser jag det i så fall som att Heartstrings försökte godförklara sig genom att nämna "våra vänner dvärgarna" förutsatt att hon visste att dvärgarna är goda. Det kan vara misstänkt men ligga gärna ingenting. Nu har heartstrings spelat förut men annars är det lätt att glömma att minsta ord vrid och vänds på. Det som talar mot är väl Zassoo's tidiga misstanke mot Heartstrings och tidigs röst. Verkar tryggare att lägga en sen alibiröst och inte riskera att man får ett drev med sig. Jag vet inte riktigt var jag har Heartstrings. Har heller inte sett några inlägg eller svar från henne vilket gör det svårare.
Var lite misstänkt mot cirkus igår också, tyckte hon var snabb att följa med i Zassoos tankar. Men med tanke på att Zassoo var ond undrar jag om Cirkus verkligen är det också.