Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag tycker att det är väldigt svårt att lägga en vettig röst första dl, just för att jag känner mig extremt taskig om jag råkar lägga en avgörande på någon som är god, speciellt om jag vet att det kanske är första leken på länge eller att de har åkt tidigt tidigare lekar. Jag uppskattar verkligen när någon ulv gör bort sig till första dl så att jag slipper fundera så mycket på andra saker än vilka roller de faktiskt har, på det viset är jag nog inte riktigt lämpad för ulvspel, jag känner mig elak vem jag än röstar på första dagen. :D

Är det jag som kanske är oempatisk då som, utan tankar på annat, röstar på den jag misstänker mest och hoppas att jag träffar en ond? :o Jag tänker att det kommer en ny lek, å en till, å en till... :p

Är det jag som kanske är oempatisk då som, utan tankar på annat, röstar på den jag misstänker mest och hoppas att jag träffar en ond? :o Jag tänker att det kommer en ny lek, å en till, å en till... :p

Eller så är du ond och då är det mycket enklare O_o

Nej, det är du som har ett sundare tänk. :) Jag har börjat komma till att jag kan vara tuffare DL1 men det är fortfarande en bit kvar.

OT Och nu dånar Summerburst här också... Alltså - jag är gammal och orkar inte med basgång i bröstbenet flera dagar i rad! :arghh:

Åh, jag måste rösta nu

Mirtai röstar på Snurrfian

Anledningen är att jag upplever att hon snurrat in sig i ett resonemang som jag inte alls kan följa. Det känns förvirrat och hon bara snurrar in sig mer och mer

Hur läser du? Nej jag menar såklart inte att jag är hundra säker på att cirkus är ond. Jag menar att jag tycker att det rimligaste är att man röstar på den man misstänker mest.

Du var ju inte bara tveksam till att lägga en tredje röst på zassoo utan även att lägga en andra röst på bsf eller cirkus, vilket hade jämna ut ställningen. Jag fick intrycket att du var mer fäst vid att inte lägga en eventuellt avgörande röst än vem du faktiskt röstade på. Men jag kanske har missförtstått?

Enkelt att lägga en andra röst med en minut kvar? Jag vet inte det jag. När jag röstade var det många som inte röstat. Sex röster kom sista två minutrarna. De var spridda skurar och på inget sätt avgjort. Jag var osäker på hur jag skulle rösta. Var mest misstänksam mot viva, men efter hennes förklaring till den, i mitt tycke, märkliga motiveringen kändes det inte rätt att lägga rösten där. Då tog jag den jag misstänkte näst mest för stunden, Cirkus.

Idag vet jag inte vad jag tror om Cirkus. Behöver se mer för att bilda mig en uppfattning. Kanske att cirkus känns ovanligt "oskarp", men vet inte om det säger något om hennes roll.

Det här känns ju rätt så skumt. å ena sidan röstar du på den du misstänker mest men inte just igår då blev det den du misstänkte näst mest. Jag tycker dessutom att du flera gånger idag har fiskat efter vad flera spelare tycker om mig där frågan är mer vad de tror om min ondhet - jag tycker att du fiskar lite väl hårt angående mig, jag får känslan av att Sedna vill få med sig flera mot mig. Så detta sammantaget gör att jag tänker såhär

cirkus röstar på Sedna

Det här känns ju rätt så skumt. å ena sidan röstar du på den du misstänker mest men inte just igår då blev det den du misstänkte näst mest. Jag tycker dessutom att du flera gånger idag har fiskat efter vad flera spelare tycker om mig där frågan är mer vad de tror om min ondhet - jag tycker att du fiskar lite väl hårt angående mig, jag får känslan av att Sedna vill få med sig flera mot mig. Så detta sammantaget gör att jag tänker såhär

cirkus röstar på Sedna

Intressant notering. Dock förstår jag inte varför Sedna skulle vilja få med sig flera mot just dig?

Jag har försökt läsa mig igenom leken igen och den som sticker ut är BSF, hon slänger ur sig teorier åt höger och vänster och rösten igår kunde jag möjligen avskriva som första dags röst, men rösten på Niyama idag känns nästan ännu mindre underbyggd så jag tror att det handlar om en ulv som letar efter något att rösta på. Snurrfian röstar på Blacksmithfarm.

Jag känner att jag vill lägga min röst nu. Min hjärna kan just nu inte fundera mer tror jag. Det står för mig mellan BSF och Snurrfian. BSF har gått ut hårt och vänt på massor av stenar. Men för många stenar kanske? Är hennes avsikter helt äkta? Hennes röst på Niyama idag kan ju mycket väl vara en typisk "jag-måste-lägga-min-röst-tidigt-röst" och hon tog det hon hittade. Men då borde man kanske kunnat hitta något mer substansiellt från igår att rösta på? Alternativ två är ju att BSF är ond och såg en chans att rösta på en god.

Snurrfian har varit rätt förvirrad i sina teorier idag. Byggt dom, som jag uppfattar det, på antaganden som är rätt långsökta. Frågan om det är just bara det. Antaganden. Eller om hon har bättre koll i bakgrunden än hon vill erkänna? Lägg där till att hon inte ville rösta på Zassoo igår. Hennes förklaring är förståelig. Men det är ju inte omöjligt att det bara är ett spel för gallerierna.

BSF röstade på cirkus igår. En tidig röst innan vi visste åt vilket håll lynchen skulle fara. Efter det tror jag inte BSF var inne mer innan dl (här är jag osäker men hinner inte kolla nu) så hon kunde inte ändra röst om hon velat skydda Zassoo.

Snurrfian la sin röst på EmmaN (som vi vet var god, men det behöver ju inte betyda något) när Zassoo hade två röster. En uddaröst. Hade lyan velat rädda Zassoo hade det ju varit vettigare att hon la sin röst på någon annan som redan hade röster.

Det blir lite App-lapp-sa-att här tror jag. Och nu har tiden gått medans jag författat det här inlägget. Innan jag blir avbruten igen:

Klara röstar på Snurrfian

cirkus röstar på Sedna

Du var den jag ursprungligen misstänkte näst mest. När jag fick vivas förklaring, som kändes trovärdig var du den jag misstänkte mest.

Vad menar du med att jag fiskat i vad andra tycker om dig? Ja BSF förvisso. Men det var för att BSF röstade på dig igår och idag tycker jag BSF känns småskum. Men flera gånger? Vilka fler?

Att du lägger den här rösten, med konstig motivering, utan att ha kommit med några andra tankar idag om vilka du misstänker, gör att du känns skum.

2.quarter4ever -det är jag:D
3. cirkus svårt att bedöma vart jag har cirkus, hon är såpass skicklig att hon kan lura mig rätt upp på läktaren om hon vill, men hoppas hon denna gången är på den goda sidan. Tycker att hon ställt vettiga frågor och haft bra funderingar. Men har inte tilräckligt för att kunna hålla henne åt något håll än så d
ärför neutral just nu
4. Mirtai har varit aktiv och haft ett par teorier som visat sig inte hålla. Och en del som vi inte vet svaret på än Men det behöver inte göra henne till ond ( eller god för den delen) så också neutral för tillfället
5. Snurrfian vecklar in sig lite i förklaringarna, men det är lätt gjort (been there done that :angel:) så vet inte om det säger något om hennes roll. Dessutom är det tacksamt för ulvarna att hugga på de som snurrar in sig och vända det till sin fördel. Snurrfian kan vara vad som helst just nu, så kvarstår som neutral , med ett öga på sig
6. Blacksmithfarm rejält med och teoriar (ffa igår) och lägger en tidig röst på Niyama. Iom att hon varit så aktiv så finns det en hel del som verkar vettigt och en del annat som får en att fundera? Misstänkt av några, men jag vet inte jag. Kan vara ond , kan vara god, hm?
7. Klara svårt här, tyckte hon tog en enkel röst och teori mot mig, en ond som inte vill utmärka sig genom att lägga annat än en udda röst, eller en god som gör detsamma? har ju uttalat att hon helst lägger uddaröster nuförtiden i DL1, hm Att hon teoriar vettigt kan man inte heller lita på numera, det har hon bevisat att hon kan som ond med.
8. Gabby_Ossi la sista rösten igår och den kom på bsf, ett försök att rädda zassoo? ) eller en god som trodde på bsf som mest misstänkt? röstar på bsf idag med. vet inte var jag har henne
9. LenaH inte en susning! Hon var ju på dramatisk konsert igår och har precis kommit in i leken så avvaktar med omdöme en gång till
10. bollen__ la första rösten på heartstring igår, troligt god kanske, men det oroar lite att hon hade så bra teori om zassoo,utan att rösta där. Lägger en andra röst på bsf idag dessutom. Håller mina ögon på bollen__
11. Niyama mycket aktiv, har en del bra invändningar och funderingar men också en del att höja på ögonbrynen om. Bsf har röstat på henne, och en del av det hon tar upp har även jag noterat. är ambivalent om vad jag tror om henne, neutral med ögonen på sig får hon vara tills vidare
12. Viva la andra rösten på zassoo igår, borde inte sitta i lyan, kan vara ond utanför iofs, men tutar mer mor god pga sin röst på trollet igår. röstar på snurrfian idag men den rösten räknas inte pga att hon röstade på trollet igår.
13. Hedinn svårbedömd hon med, har spelat allt för bra som ond innan för att man ska kunna bortse från det. inte varit inne idag , hennes röst räknas dock inte, men hade varit bra att sett mera av henne.

15 heartstring fick int e med teorin i sin röst, men hon ville ju lägga den på zassoo, har inte synts till idag? så svårt att bedöma vart hon står just nu
16 Sedna tycker jag var snabb att haka på miratis teori om att EmmaN skulle vara i lyan och Viva skulle följa hennes röst á la "lex fio". Tyckte det var orimligt redan innan DL igår tyckte det skaver lite . Neutral mot ond för mig just nu

Niyama röstar på Blacksmithfarm

Ja, det är kanske inte så förvånande. Tyckte hennes röstinlägg idag var helskumt och det har inte framkommit nåt som jag tycker är skummare. Det känns som hon förvrängde vad jag egentligen hade gjort och motiveringen till hennes röst var helt enkelt alldeles för tunn. Påstår att jag tycker man ska rösta på den man misstänker mest men att jag inte gör det själv, fast det var just det jag gjorde. Här svarar jag på det hon skrev, och inlägget ovanför.

Har tyvärr svårt att orka hålla koll på alla, det blir liksom några få som jag lägger märke till så det känns som jag missar många.

DL 2 kl 22
13:52 Blacksmithfarm röstar på Niyama
17.17 gabbi_ossi röstar på Blacksmithfarm
19.33 bollen__ röstar på blacksmithfarm

20:30 Viva att rösta på Snurrfian
21:44 Mirtai röstar på Snurrfian
21:48 cirkus röstar på Sedna
21:53 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm.
21:54 Klara röstar på Snurrfian
21:57 Niyama röstar på blacksmithfarm

Niyama: 1
BSF 4

Snurrfian 2 (3)
Sedna 1

Jag börjar komma ikapp men måste erkänna att jag inte riktigt ser några sammanhang ännu.
Detta reagerar jag dock på så här långt:

Snurrfian jag hänger verkligen inte med i hennes resonemang idag men jag vet inte om det gör henne ond. Tveksam blir jag dock

Åh, jag måste rösta nu

Mirtai röstar på Snurrfian

Anledningen är att jag upplever att hon snurrat in sig i ett resonemang som jag inte alls kan följa. Det känns förvirrat och hon bara snurrar in sig mer och mer

Det kommer ingenting däremellan som utvecklar misstankarna mot @Snurrfian - att hon är snurrig ja - men från det till att hon skulle vara ond?
Den blir lite väl tunn för mig.

LenaH röstar på Mirtai

Sedna röstar på Blacksmithfarm

Igår kändes det som hon spred misstankar och idag en röst med tunn motivering på Niyama.

jag har svårt att se någon som mest misstänkt idag
men det verkar som det står mellan BSF och Snurrfian idag, och båda känner jag att det finns det som talar för dem och det som talar emot dem.
Jag väljer att gå på ett annat spår,
jag reagerade på sedna igår, och även lite idag
Hon var snabb att hänga på mirtais teori om emmaN och viva så det tycker jag var ulvigt
quarter4ever rästar på sedna

Jag börjar komma ikapp men måste erkänna att jag inte riktigt ser några sammanhang ännu.
Detta reagerar jag dock på så här långt:

Det kommer ingenting däremellan som utvecklar misstankarna mot @Snurrfian - att hon är snurrig ja - men från det till att hon skulle vara ond?
Den blir lite väl tunn för mig.

LenaH röstar på Mirtai

Hm, det där var också intressant.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka