Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har åkt tåg i 10 timmar och suttit och hållit en av mina råttor i famnen medan hon dör utan att jag kan göra ett smack för att hjälpa henne. Jag är totalt mossig i huvudet och orkar inte läsa igenom tråden för att hitta något misstänkt. Så eftersom min röst ändå inte räknas väljer Viva att rösta på Snurrfian av den simpla anledningen att hon är den enda vi vet med säkerhet röstade på en god spelare igår. Dessutom reagerar jag också på att många av hennes inlägg idag känns röra utan någon riktigt röd tråd. Vet dock inte det kanske är hennes vanliga sätt att spela. :)
Tråkigt med råttan... :(
Men jag måste protestera emot att det inte finns någon röd tråd, det är ungefär det enda som verkligen finns, jag funderade runt bollen och anledningen till varför Zassoo röstade lika som henne, så visst kan mina inlägg vara förvirrade men att det inte finns någon röd tråd, det går jag inte med på.

Q verkar lite mindre på än vanligt, troligen fölvakning som påverkar?
Helt rätt varit här och glott på märren hela em, hon har satt fina vaxproppar och har vandrat runt en del. Reffen upppe över 30 också +mjölken är så vit och rentav råmjölksfärgad den kan vara
2 vaknätter utan sömn plus väldigt lite under dagarna gör att min hjärna strejkar lite. Försöker vara inne nu ifall det händer något i stallet som gör att jag inte kan vara med sedan ( eller tror ni märren kan hålla sig från att föla precis de närmaste timmarna om jag ber snällt? :idea: )

Tråkigt med råttan... :(
Men jag måste protestera emot att det inte finns någon röd tråd, det är ungefär det enda som verkligen finns, jag funderade runt bollen och anledningen till varför Zassoo röstade lika som henne, så visst kan mina inlägg vara förvirrade men att det inte finns någon röd tråd, det går jag inte med på.
Man känner sig så hjälplös, inte ens hjälpa dem att vandra vidare kan man göra. :cry:

Tar bort det om röda tråden om det känns bättre, just nu kommer jag ihåg ungefär hälften så kan ju vara mina tankar som är röriga också. ;)

Jag har åkt tåg i 10 timmar och suttit och hållit en av mina råttor i famnen medan hon dör utan att jag kan göra ett smack för att hjälpa henne. Jag är totalt mossig i huvudet och orkar inte läsa igenom tråden för att hitta något misstänkt. Så eftersom min röst ändå inte räknas väljer Viva att rösta på Snurrfian av den simpla anledningen att hon är den enda vi vet med säkerhet röstade på en god spelare igår. Dessutom reagerar jag också på att många av hennes inlägg idag känns röriga. Vet dock inte det kanske är hennes vanliga sätt att spela. :)
beklagar det med råttan:(

Jag ber oändligt mycket om ursäkt att jag inte varit till någon nytta alls hittills, när jag skrev att jag skulle ha lite dåligt med tid i helgen hade jag inte väntat mig att det skulle bli så här uselt... :crazy:

I bilen var det lite för svajigt och sen tänkte jag att jag ju hade nån timme efter förbandet men då fanns det ju ingen uppkoppling. Hade jag också kommit ihåg att ta med mig laddaren så hade jag kunnat spela på hemvägen men det gjorde jag ju då inte... :o

Nu ska jag försöka komma ikapp och hoppas att jag kan göra någon nytta.

Jag har åkt tåg i 10 timmar och suttit och hållit en av mina råttor i famnen medan hon dör utan att jag kan göra ett smack för att hjälpa henne. Jag är totalt mossig i huvudet och orkar inte läsa igenom tråden för att hitta något misstänkt. Så eftersom min röst ändå inte räknas väljer Viva att rösta på Snurrfian av den simpla anledningen att hon är den enda vi vet med säkerhet röstade på en god spelare igår. Dessutom reagerar jag också på att många av hennes inlägg idag känns röriga. Vet dock inte det kanske är hennes vanliga sätt att spela. :)

Men vad ledsamt med din råtta - hemskt att inget kunna göra Kram på dig

Jo, jag håller med dig. Men att det var just Zassoo, som hade den roll hon hade, som Snurris ville undvika att rösta på tycker jag är lite intressant. Eller så betyder det ingenting.

Det var ju inte bara zassoo, som jag uppfattade det så var snurrfian tveksam till att överhuvudtaget lägga en andra eller tredje röst. Det är det jag tycker är lite intressant och märkligt. Visst kan en sådan röst bli avgörande, men det är ju bra om rösten läggs på en ond. Lägger goda uddaröster med rädsla för att lägga en avgörande röst så får ju lyan goda möjligheter att rösta ut en god.

Det var ju inte bara zassoo, som jag uppfattade det så var snurrfian tveksam till att överhuvudtaget lägga en andra eller tredje röst. Det är det jag tycker är lite intressant och märkligt. Visst kan en sådan röst bli avgörande, men det är ju bra om rösten läggs på en ond. Lägger goda uddaröster med rädsla för att lägga en avgörande röst så får ju lyan goda möjligheter att rösta ut en god.
Så du menar att du är hundra säker på att Cirkus är ond? Det är väldigt enkelt att lägga en andra röst 1 minut innan röstningen stänger och det finns andra med fler röster... Jag var inte säker på att Zassoo var ond igår, nu var hon det och åkte vilket är bra men jag tyckte inte att jag hade tillräckligt för att lägga en avgörande röst, speciellt inte på en "nygammal" spelare som kanske ville spela längre än första dagen... Dessutom hade jag funderingar över fler...
Hur går dina tankar runt Cirkus idag?

Den rädslan kan jag förstå. Jag lider av samma sak, mycket därav min uddaröst på Q igår. Självklart är det inte bra, men jag förstår tanken hos Snurrfian, om det är så hon känner. Nu är det ändå mest Snurrfians snurriga teorier idag som får mig att fundera över hennes tillhörighet. Det med Zassoo stärker bara mina misstankar en aning.

1
Quarter4ever som funderar kring varför orchkungen inte räddade zassoo. Funderingen är i sig inte konstigt, men att quarter4ever missar att Heartstring tidigt hade två röster, men lyfter fram att Cirkus och BSF hade två röster (vilket var fallet först kl 21:59) tycker jag är märkligt. Vet inte om det säger något om quarter4evers roll, men vaksam är jag.
Just för att de två rösterna kom i slutet så undrade jag om det var så att de som la de rösterna kunde tänkas försökt rädda zassoo med dem? Heartstring borde iofs ha legat "bättre" till att rösta på för att komma upp jämsides,men om inte orchkungen lagt sin röst där så var det ju ingen idé men funderar på om någon av rösterna på cirkus resp bsf lagts av orchkungen? (Nu tänker jag mig att orchkungen redan röstat och alltså inte var med i slutspurten) För den tredje rösten på zassoo kommer också sent, det är Hedinn som lägger den, så kanske ville de att det skulle vara 3 som hade 2 röster vardera det skulle stå emellan, och att orchkungens röst skulle fälla avgörandet?
Tänker att det då blir svårare att räkna ut varför någon åkte för oss goda, det kan ju lika gärna varit lottning som avgjort sas?
Så det var lite så jag grunnade över det hela, med utgångspunkt från om det faktiskt gjordes ett försök att rädda trollet.
Iom att ingen röst på heartstring kom i slutet så blev det att jag fokuserade kring rösterna på bsf och cirkus.
men det är bara en fundering, men iom att du undrar över den så väljer jag att förtydliga hur jag tänkte.

Quarter4ever som funderar kring varför orchkungen inte räddade zassoo. Funderingen är i sig inte konstigt, men att quarter4ever missar att Heartstring tidigt hade två röster, men lyfter fram att Cirkus och BSF hade två röster (vilket var fallet först kl 21:59) tycker jag är märkligt. Vet inte om det säger något om quarter4evers roll, men vaksam är jag.

.

Detta funderar jag också över.
Å ena sidan heartstring borde inte vara i lyan och medvetet sista spiken i kistan för zassoo (nu räknades inte rösten, men det var nog inte enligt plan) , visserligen ett snyggt alibi men samtidigt så räknas dagens röst bort. Å andra sidan om lyan hade velat ha ut heartstring hade det inte varit så svårt iom att rösterna på henne kom ganska tidigt. Hoppades de på att fler skulle haka på och själva lägga uddaröster?

Jag tror inte heller att bollen__ är i lyan, jag har svårt att se att två lyamedlemmar så tidigt lägger röster på samma spelare, däremot kan hon mycket väl vara ond utanför. Eller god - jag är osäker.

Viva la andrarösten på zassoo - visst kan det vara ett alibi, men för tlllfället så tror jag inte det. Även Hedinns röst på zassoo kär under samma typ av granskning, men samtidigt så tror jag att lyan hellre hade velat ha kvar trollet så länge att det kunde ställa till med mer skada. Så än så länge får även hon vara icke-i-lyan.

Klara har kommit med bra och solida teorier, det gjorde hon i förra leken också och då lurade hon skiten av mig. Så hon är en mästare på att teoria bra. Men det finns några saker som gör att jag ändå tänker henne som åt det goda hållet, inte minst hennes i det läget obetydliga röst på q4, en ond Klara hade nog varit mer angelägen om att rädda zassoo tänker jag - hon hade kunnat rösta på någon av de som hade 2 röster och det valde hon att inte göra. Så för tillfället försiktigt åt det goda hållet.

För att sammanfatta lite funderingar, Quarter4evert (:angel:) är inte riktigt så skärpt som jag är van att se henne, men där tror jag att fölvak spelar in mer än hennes roll. Jag känner mig själv rätt så seg i huvudet, det är skönt att det äntligen har blivit varmt, men jag har glömt bort att dricka... Vilket kroppen och huvudet brutalt påminner mig om... :meh:
Intressant är dock att även om Q snurrar in sig värre än värst i sina funderingar så är det ändå alltid jag som är den snurriga... Jag tror jag måste byta användarnamn... :cautious:
Men det talar inte heller så mycket om Qs roll utan snarare hur folk upplever oss. :D

Niyama verkar aktivt försöka läsa och förstå vad folk menar, ställer frågor om det är något som är oklart :o :p och verkar aktivt leta ulvar.

Blir lite full i skratt när jag läser @cirkus fundering runt Klara, tidigare har hon försökt instifta lex @quarter4ever , röstar man på Q första dagen så är man ond, men å andra sidan var Cirkus ond när hon försökte med det så betyder det att Cirkus är god den här gången? Kanske helt ot, mest att min trötta hjärna tyckte att det var roligt. :D

Sen är det en bunt som är lite osynliga för mig, LenaH har ju giltigt förfall och skrev att hon håller på att läsa ikapp, Hedinn skulle jag vilja se mer av, Heartstring skulle jag verkligen vilja se mer av.

Så du menar att du är hundra säker på att Cirkus är ond? Det är väldigt enkelt att lägga en andra röst 1 minut innan röstningen stänger och det finns andra med fler röster... Jag var inte säker på att Zassoo var ond igår, nu var hon det och åkte vilket är bra men jag tyckte inte att jag hade tillräckligt för att lägga en avgörande röst, speciellt inte på en "nygammal" spelare som kanske ville spela längre än första dagen... Dessutom hade jag funderingar över fler...
Hur går dina tankar runt Cirkus idag?

Hur läser du? Nej jag menar såklart inte att jag är hundra säker på att cirkus är ond. Jag menar att jag tycker att det rimligaste är att man röstar på den man misstänker mest.

Du var ju inte bara tveksam till att lägga en tredje röst på zassoo utan även att lägga en andra röst på bsf eller cirkus, vilket hade jämna ut ställningen. Jag fick intrycket att du var mer fäst vid att inte lägga en eventuellt avgörande röst än vem du faktiskt röstade på. Men jag kanske har missförtstått?

Enkelt att lägga en andra röst med en minut kvar? Jag vet inte det jag. När jag röstade var det många som inte röstat. Sex röster kom sista två minutrarna. De var spridda skurar och på inget sätt avgjort. Jag var osäker på hur jag skulle rösta. Var mest misstänksam mot viva, men efter hennes förklaring till den, i mitt tycke, märkliga motiveringen kändes det inte rätt att lägga rösten där. Då tog jag den jag misstänkte näst mest för stunden, Cirkus.

Idag vet jag inte vad jag tror om Cirkus. Behöver se mer för att bilda mig en uppfattning. Kanske att cirkus känns ovanligt "oskarp", men vet inte om det säger något om hennes roll.

Så här långt (och jag måste hålla mig lite kortfattad om jag ska hinna med och ändå få fram något av substans) så väljer jag att lägga @Viva , @heartstring och @Hedinn åt sidan. Jag tror inte att de är lyamedlemmar utifrån gårdagens lynch. Fortfarande innebär det inte att de är goda men jag måste börja sålla någonstans.

Blir lite full i skratt när jag läser @cirkus fundering runt Klara, tidigare har hon försökt instifta lex @quarter4ever , röstar man på Q första dagen så är man ond, men å andra sidan var Cirkus ond när hon försökte med det så betyder det att Cirkus är god den här gången? Kanske helt ot, mest att min trötta hjärna tyckte att det var roligt. :D

Det där tänkte jag på igår. När jag la rösten på Q tänkte jag att nu får jag väl cirkus efter mig som en blodhund. :laugh:

Hur läser du? Nej jag menar såklart inte att jag är hundra säker på att cirkus är ond. Jag menar att jag tycker att det rimligaste är att man röstar på den man misstänker mest.

Du var ju inte bara tveksam till att lägga en tredje röst på zassoo utan även att lägga en andra röst på bsf eller cirkus, vilket hade jämna ut ställningen. Jag fick intrycket att du var mer fäst vid att inte lägga en eventuellt avgörande röst än vem du faktiskt röstade på. Men jag kanske har missförtstått?

Enkelt att lägga en andra röst med en minut kvar? Jag vet inte det jag. När jag röstade var det många som inte röstat. Sex röster kom sista två minutrarna. De var spridda skurar och på inget sätt avgjort. Jag var osäker på hur jag skulle rösta. Var mest misstänksam mot viva, men efter hennes förklaring till den, i mitt tycke, märkliga motiveringen kändes det inte rätt att lägga rösten där. Då tog jag den jag misstänkte näst mest för stunden, Cirkus.

Idag vet jag inte vad jag tror om Cirkus. Behöver se mer för att bilda mig en uppfattning. Kanske att cirkus känns ovanligt "oskarp", men vet inte om det säger något om hennes roll.
Ja jag tycker att det är väldigt svårt att lägga en vettig röst första dl, just för att jag känner mig extremt taskig om jag råkar lägga en avgörande på någon som är god, speciellt om jag vet att det kanske är första leken på länge eller att de har åkt tidigt tidigare lekar. Jag uppskattar verkligen när någon ulv gör bort sig till första dl så att jag slipper fundera så mycket på andra saker än vilka roller de faktiskt har, på det viset är jag nog inte riktigt lämpad för ulvspel, jag känner mig elak vem jag än röstar på första dagen. :D

.

Jag veeet . Jag har faktiskt försökt släppa lex q. Det blev rätt tråkiga efterslängar i en av lekarna pga den så jag försöker låta bli den som princip. Vad det gäller Klaras uddaröst så hade den kunnat vara på vem som helst - tanken är densamma - jag tror att om hon vore i lyan hade hon försökt rädda trollet.

DL 2 kl 22
13:52 Blacksmithfarm röstar på Niyama
17.17 gabbi_ossi röstar på Blacksmithfarm
19.33 bollen__ röstar på blacksmithfarm

Niyama: 1
BSF 2

Vad gäller @Snurrfian så kan jag relatera till hur hon tänker, jag känner mig också taskig DL1 om jag hivar ut någon god om jag inte har starkare misstankar än vad som är vanligt DL1.
Däremot tycker jag hon är aningen rörig f ö men det är ju inte heller ovanligt att jag reagerar på. :o

Ja jag tycker att det är väldigt svårt att lägga en vettig röst första dl, just för att jag känner mig extremt taskig om jag råkar lägga en avgörande på någon som är god, speciellt om jag vet att det kanske är första leken på länge eller att de har åkt tidigt tidigare lekar. Jag uppskattar verkligen när någon ulv gör bort sig till första dl så att jag slipper fundera så mycket på andra saker än vilka roller de faktiskt har, på det viset är jag nog inte riktigt lämpad för ulvspel, jag känner mig elak vem jag än röstar på första dagen. :D

Samma sak är applicerbar på dig som på Klara!
Om någon av er vore i lyan så tror jag att ni hade försökt att rädda trollet.

Så för tillfället är du också icke-i-lyan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka