Kameraövervakning i stallet?

S

Sveipur

Såg ett kameraövervakningspaket på Teknikmagasinet för 999 kr, men tyvärr funkade det bara inomhus. Är sugen på att ha en kamera i stallet, om jag hittar något hyfsat billigt. Jag har mindre än 10 meter mellan husvägg och närmaste boxvägg. Tips mottages tacksamt

Sv: Kameraövervakning i stallet?

En kompis köpte från Jula. Sen drog han bara en antennkabel in till huset men för 1000,- får du därifrån en med rörelsevakt som automatiskt startar videon för inspelnig. Själva satte vi upp en gammal videokamera och drog in antennkabel som övervakning vid fölning.

Spelar det in hela tiden, eller skickar det bara informationen in till huset, och om ni vill se sa far ni helt enkelt se det "live"?

Jag har lange funderat pa att satta upp nagonting liknande i hagen dar mina folston gar, men vill inte fixa med band och dylikt. En webcamera hade varit perfekt!! :idea:
Mina fol fods ju utomhus, sa jag behover ingen kamera inne!!

Jag har en övervakningskamera från NetOnNet som jag använder när fölisarna är på g. Hittills har alla fötts ute men det kan vara skönt att ha när stona står inne vid dåligt väder.

Tack för tips. Den skall jag kolla på.

ramonarunds skrev:
Spelar det in hela tiden, eller skickar det bara informationen in till huset, och om ni vill se sa far ni helt enkelt se det "live"?

Vi tittar på det "live" men kan lika gärna köra det hela via videon om vi har lust och då spela in men eftersom vi bara kollar vid fölningsdax så har vi dämpad belysning så bandkvaliten skulle bli för dålig.

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 308
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 331
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka